کاربرد انتخاباتی انتزاع “ری” از تهران

به گزارش جهان صنعت نیوز:   جعفر بندی شربیانی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با «جهان صنعت» موضوع انتزاع شهرری از تهران را یک موضوع سیاسی می‌خواند و می‌گوید: این امر برای ری‌نشینان هیچ منفعتی ندارد، چراکه کاربرد آن انتخاباتی است و جریانات سیاسی در ری هرگاه به انتخابات نزدیک شدند و حس کردند فضا باید برای انتخابات گرم شود، موضوع جدایی ری از تهران را مطرح کردند.

او مطرح می‌کند: در سال ۱۳۹۹ موضوع استقلال ری را به کارگروهی با حضور نمایندگان فرمانداری ری، شهرداری منطقه ۲۰، مرکز پژوهش‌های پژوهشگاه مجلس واگذار و اسناد قبلی موجود در این حوزه را بررسی کردیم.

شربیانی معتقد است اگر ری به عنوان منطقه ۲۰ از تهران جدا شود، با توجه به قوانینی که در حوزه حریم وجود دارد، حتما توانایی اداره خود را نخواهد داشت، چراکه عنوان می‌کند: به قطعیت می‌گوییم که در صورت انتزاع ری از پایتخت زباله مردم را هم نمی‌توانیم از مقابل منازلشان جمع‌آوری کنیم، لذا باید به سمت حمله به کمربند حریم کوچکی که برای این منطقه باقی می‌ماند برویم، بخش مذکور را باید به شهرک تبدیل کنیم که یقینا آسیب‌های اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر ادامه می‌دهد: اگر قصد داریم ری به عنوان یک کلانشهر مطرح شود باید فشافویه، کهریزک، باقرشهر، قیامدشت، قلعه نو و دیگر روستاهای این شهر را همچون کرج قانع کنیم ادغام شوند و با مرکزیت منطقه ۲۰ تشکیل کلانشهر دهند.

شربیانی با بیان اینکه موضوع کلانشهر شدن ری هیچگاه به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار نگرفته است، می‌گوید: باید توجه کنیم که آیا می‌توانیم از باقرشهر پس از داشتن پنج دوره شورای شهر مستقل بخواهیم با این کلانشهر ادغام شود؟ آیا کهریزک، خاورشهر، فشافویه و دیگر شهرستان‌های ری این امر را می پذیرند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید می‌کند: ماجرای جدایی ری از تهران پیوست‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی دارد که امکان پذیر نیست و ما به سمت آن حرکت نکردیم و با قاطعیت تمام و با استدلال به قوانین می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که استقلال منطقه ۲۰ به خودی خود نه تنها منفعتی برای مردم این منطقه که ۴۰۰ هزار نفر هستند، ندارد بلکه به معضلات آن‌ها می‌افزاید.

اخبار برگزیده
شناسه : 213698
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا