ورود مجلس به جریان مطالبات پیشین شهرداری از دولت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفت‌وگو با «جهان صنعت»، در خصوص وصول مطالبات پیشین مدیریت شهری از دولت سیزدهم اظهار کرد: این امر در برنامه‌های نظارتی مجلس قرار دارد و به آن ورود پیدا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میان مدیریت شهری جدید و دولت رایزنی‌هایی برای وصول مطالبات شهرداری از دولت صورت گرفته است، گفت: احکامی را در برنامه پنج ساله ششم قرار دادیم که احکام بودجه سال ۱۴۰۰ از آن دست است؛ همچنین با وجود گزارشاتی که این احکام دارند، از دستگاه‌های دولتی جریان مطالبات را پگیری خواهند کرد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت نیز عنوان کرد: روال بر این بود که شهردار تهران همچون وزیران در جلسات هیات دولت حضور یابد، اما در صورت عدم حضور شهردار به جلسات مجلس امکان ورود به موضوع را ندارد و دولت تصمیم گیرنده نهایی است.

به گزارش 《جهان صنعت》، حال باید دید موضع دولت سیزدهم در خصوص کمک به شهرداری تهران چیست و آیا مدیریت شهری جدید با ورود مجلس به موضوع، توان ورود به عرصه تعیین تکلیف بار تحمیلی که دولت بر دوش نظام مالی شهرداری گذاشته است را دارد.

اخبار برگزیدهسیاسیگفت‌وگو
شناسه : 213929
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا