امکان توقف فعالیت کارخانه سیمان تهران وجود ندارد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  جعفربندی شربیانی، عضو شورای شهر تهران در خصوص مباحث مطرح شده در رابطه با کوه خواری کارخانه سیمان شهرستان ری، به «جهان صنعت» گفت: خط قرمز ما مردم و حقوق مردم است و اگر امروز مجتمعی به منافع آنان آسیب بزند، به دنبال راهکاری خواهیم رفت تا از این آسیب جلوگیری کنیم.

وی افزود: البته در خصوص کوه خواری کارخانه سیمان باید به این نکته توجه کنیم که شهرری و منطقه ۲۰ گسترده شده و به سمت کارخانه سیمان تهران رفته است که از سال ۱۳۴۶ مشغول به فعالیت بود و این صنعت مهمی است که دو هزار خانوار از آنجا روزی خود را به دست می‌آورند.

عضو شورای شهر با تاکید براینکه باید در این خصوص به یک نفطه بهینه برسیم، اظهار کرد: معتقدم اگر بتوانیم از ظرفیت‌های گردشگری همچون کوه بی‌بی شهربانو که اطراف کارخانه سیمان تهران است، بهره گیریم، به نقطه مذکور برسیم.

شربیانی با بیان اینکه باید از کارخانه سیمان بخواهیم از جبهه های دیگر برداشت کند، گفت: کوه بی‌بی شهربانو کوه بزرگی است که می‌توان از جبهه های دیگر آن برداشت کرد، اما اکنون نمی‌توانیم یک صنعت بزرگ را متوقف کنیم.

عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: باید درخصوص جابه‌جایی این کوه به صورت جدی فکر کنیم و اگر حضور مردم را در این اطراف شاهد باشیم، اغلب معضلات رفع می‌شود، با این حال نمی‌توانیم این صنعت را متوقف کنیم اما با نظارت‌های دوره‌ای و دقیق می‌توانیم از آسیب رسانی آن به شهروندان بکاهیم و در یک دوره زمانی مناسب آن را به مکان دیگری منتقل کنیم.

همه این‌ها در حالی است که حسن خلیل‌آبادی، عضو پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش معتقد بود به واسطه فعالیت کارخانه سیمان تهران، دل کوه بی‌بی شهربانو خالی شده است و این میراث طبیعی ارزشمند که می‌توانست بام جنوبی تهران باشد و بهترین منظره از دشت ری و ورامین را به نمایش بگذارد، دچار آسیب شده است، از این رو خواستار جلوگیری از فعالیت این کارخانه شد و نسبت به مضرات مازوت و استفاده آن در صنایع اطراف شهرری خصوصا در کارخانه سیمان تهران معترض شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن

شناسه : 214780
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا