افزایش تولید بهترین راهکار مقابله با تحریم‌ها/ رشد ۵۵درصدی تولید کاتد نسبت به سال گذشته

جهان صنعت نیوز| به گزارش مس پرس، مهندس«علی محمدی» عضو هیأت مدیره شرکت مس با اعلام این مطلب گفت: بدون شک اگر حسن نظر مدیریت ارشد شرکت مس و اعتماد ایشان به مجموعه مس نبود این موفقیت‌ها و تولید ۲۴۶ هزار تن کاتد به دست نمی‌آمد.

وی تصریح کرد: عملاً با افزایش ۴۰ هزار تنی تولید در مقایسه با سال گذشته تولید کاتد شرکت مس با ۵۵ درصد افزایش از رشد ۱۰۰ هزار تنی برخوردار شد که یک عملکرد عالی برای شرکت ملی صنایع مس ایران است.

عضو هیأت مدیره شرکت مس با عنوان این‌که در سال ۹۶ تغییر تکنولوژی ذوب از فلش به ریورب رخ داد و کاهش تولید کاتد به دلیل پایدار نبودن این تکنولوژی را شاهد بودیم اظهار داشت: موفق شدیم ظرف یک‌سال راندمان کارخانه ذوب فلش را به بالای ۹۰ درصد و حداکثر ظرفیت تولید برسانیم.

تقویت بخش خصوصی در تولید کنسانتره باید تقویت شود

محمدی ادامه داد: با توجه به کاهش عیار معادن از یک‌سو و از سوی دیگر نیاز به افزایش تولید طی سال‌های آینده باید تقویت بخش خصوصی در فعال‌سازی معادن کوچک در دستور کار قرار گیرد.

عضو هیأت مدیره شرکت مس با اعلام این مطلب گفت: در شرایط کنونی باید بخش زیادی از درآمدهای شرکت مس در حوزه اکتشافات سرمایه‌گذاری شود تا از بابت توسعه پایدار و افزایش تولید طی سال‌های آینده نگرانی نداشته باشیم.

محمدی با اشاره به این‌که هرگونه افزایش تولید باید با در نظر گرفتن منابع جدید معدنی رخ دهد گفت: در حال حاضر پروژه‌های توسعه‌ای معدن مس درآلو و دره‌زار و چاه فیروزه را در دستور کار داریم تا با بهره‌برداری از آنها شاهد تحقق برنامه‌های افزایش تولید طی سال‌های آینده باشیم.

عضو هیأت‌ مدیره شرکت مس در پایان به بهره‌برداری از کارخانه اسید سولفوریک در مجتمع مس سرچشمه اشاره کرد و اظهار داشت: انجام این پروژه بزرگ در شرکت مس همدلی و همراهی زیادی می‌خواست که خوشبختانه با حمایت مدیریت ارشد و تلاش شبانه‌روزی تمامی دست‌اندرکاران این طرح شاهد بهره‌برداری از بزرگ‌ترین طرح محیط زیستی در پایان سال ۹۷  بودیم.

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 21570
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا