نمایندگان شیفته ورود به پاستور

به گزارش جهان صنعت نیوز:  کابینه‌ای که مجلسی‌ها دوست داشتند به جای دو سهم از ۱۹ وزارتخانه، کرسی‌های بیشتری از دولت را تصاحب کنند، اما تذکر رهبری مانع از تحقق این ایده کوچ حداکثری بهارستان‌نشینان به پاستور شد.اما این علاقه مجلسی‌ها برای حضور در دولت، مانع از این نشد که به همان دو کرسی وزارتخانه بسنده کنند، بلکه یکی دیگر از نمایندگان برای تصدی ریاست بنیاد شهید به این بنیاد عریض و طویل با بودجه آنچنانی رفت و یکی دیگر از آنها به بهشت! شهرداری تهران که به واسطه درآمدهای سرریز، به معنای واقعی کلمه برای برخی معنای بهشت دارد و در برخی مواقع هم رییس‌جمهور و رییس مجلس‌خیز است.

  نادیده گرفتن سوگند نمایندگی

با وجودی که نمایندگان در اولین روز آغاز مجلس و مراسم تحلیف خود طبق اصل ۶۷ قانون اساسی به قرآن سوگند یاد می‌کنند و می‌گویند: «من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.» اما به نظر می‌رسد ورود به مجلس برای برخی از  آنها، به منزله سکوی پرتابی برای ورود به دولت است. یعنی برخی از آنها برخلاف سوگندی که یاد کرده‌اند، با نادیده گرفتن مسوولیت و امانتی که مردم رای‌دهنده به آنها واگذار کرده‌اند، تنها به منافع شخصی و تمایلات قلبی خود توجه دارند و به عبارتی به رای و خواست مردم پشت کرده و از این سکوی پرتاب به بهترین شکل ممکن بهره می‌برند.

الهیان: «رفیعی» برای سازمان محیط‌زیست معرفی شود

بنابراین با وجودی که دولت سیزدهم شکل گرفته و بیش از یک ماه از شروع به کار آن می‌گذرد، باز هم هستند نمایندگانی که نیم‌نگاهی به کرسی‌های خالی دولت دارند و با رایزنی‌های فراوان می‌کوشند این پست‌ها را تصاحب کنند. حتی اگر خودشان نتوانستند از این مرحله عبور کنند، گزینه‌های دیگری را معرفی می‌کنند تا بالاخره خواست قلبی‌شان تامین شود.

ریاست سازمان محیط‌زیست ظاهرا یکی از پست‌هایی است که تاکنون خالی مانده و هنوز متصدی و مسوولی برای آن در دولت جدید معرفی نشده است. بنابراین برخی نمایندگان می‌کوشند برای این کرسی هم سهمی نصیب مجلس شود. از این رو زهره الهیان، نماینده تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس روز گذشته در توییتی حتی حکمی برای ریاست سازمان محیط‌زیست دولت رییسی صادر کرد و نوشت: «سازمان محیط‌زیست در طی سالیان اخیر با بی‌مسوولیتی فراوان نیازمند به کارگیری فردی متخصص، جوان و انقلابی است تا بتواند عقب‌ماندگی‌ها را جبران نماید. امیدوارم رییس‌جمهور محترم با انتخاب ‫سمیه رفیعی از بانوان جوان، فعال و متخصص در حوزه محیط‌زیست، موجبات تحول در حفظ محیط‌زیست به عنوان امانت آیندگان شود.» اقدامی که در جای خود قابل تامل است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 216687
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا