افزایش ۵۰ درصدی توهین به پرستاران در تهران

به گزارش جهان صنعت نیوز:  آرمین زارعیان رییس هیات‌مدیره نظام پرستاری تهران در گفت‌و‌گو با «جهان‌صنعت‌نیوز» با انتقاد از نبود قانون مدونی درباره خشونت کلامی علیه پرستاران می‌گوید: زمانی که افراد می‌بینند قانونی در زمینه حمایت از پرستاران در مقابل خشونت‌های کلامی وجود ندارد، به خود اجازه می‌دهند تا پرستارها توهین کنند.

زارعیان ، افزایش تعداد مراجعین، ترس و نگرانی همراهان بیمار از احتمال فوت عزیزانشان و عدم‌تناسب میان تعداد تخت‌های بیمارستان و تعداد بیماران را از جمله دلایل افزایش خشونت کلامی علیه پرستاران در تهران عنوان کرد.

رییس هیات‌مدیره نظام پرستاری تهران تاکید می‌کند که آمار خشونت‌های کلامی مانند توهین و ناسزا و حتی درگیری فیزیکی دست کم ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

زارعیان البته این نکته را اضافه می‌کند که پیش از شیوع کرونا هم به علت، فضای استرس‌آور بیمارستان، شاهد توهین و ناسزاگویی به پرستاران بودیم.

او با بیان اینکه آمار مرگ و میر پرستاران بعد از واکسیناسیون کرونا به صفر رسیده می‌افزاید: بعد از واکسیناسیون کامل پرستاران تهرانی تنها شاهد چند مورد مرگ و میر به علت سکته قلبی و فوت به خاطر فشار کاری بالا بودیم.

زارعیان در مورد آمار ابتلای پرستاران به بیماری کرونا بعد از واکسیناسیون می‌گوید: در این خصوص آمار دقیقی در دست نیست اما پرستاران اگر بیماری زمینه‌ای نداشته باشند حتی اگر مبتلا شوند جای نگرانی وجود ندارد و به صورت خفیف با این بیماری روبه رو خواهند شد.

اخبار برگزیده
شناسه : 216967
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا