واکنش‌ها به اظهارات نماینده مجلس آذربایجان

به گزارش جهان صنعت نیوز:  امام جمعه اردبیل گفت: «به مردم کشور جمهوری آذربایجان عرض می‌کنم هفته گذشته، ما در خطبه‌ها، سخن بعضی از نمایندگان شما را نقل کردیم که می‌گویند «ایران را از نقشه جهانی حذف می‌کنیم ایران را تجزیه و به تمام نقاط ایران پرچم ترک را می‌زنیم» و این را هم‌زمان با مانور سه کشور در آن طرف مرز ایران باز پخش کردند. حالا شما حکم باشید و کدام حکم بهتر از شما؟ آیا ما مقصریم یا آنها؟ … ما جواب دادیم که زور شما به ما نمی‌رسد ایران مثل شیر است. آیا این حرف اهانت است؟ آیا دخالت است؟ آیا تهدید است؟ آن‌ها جواب دادند ما دم این شیر را قطع می‌کنیم! آیا این جواب برازنده یک شخصیت و یک نماینده است؟»

این ماجرا البته با واکنش‌های دیگری هم همراه بود. سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان نوشت: امروز هیچ قدرت قلدر خارجی نمی‌تواند حتی فکر تجاوز به ایران را به مخیله‌اش راه دهد.

نمایندگان مجلس نیز اگرچه به دنبال صیانت از فضای مجازی و محدودسازی آن هستند، اما از شبکه فیلتر شده توئیتر بهره گرفتند، تا به این ماجرا واکنش نشان دهند و از قافله دفاع از تمامیت ارضی جا نمانند.

مثلا علی نیکزاد نایب‌رییس مجلس نوشت: «‏مبادا هوس ماجراجویی به سرتان بزند، چرا که ما به تاریخ و هویت‌مان بسیار علاقه‌مندیم؛ بدانید که ما لشگر آذری‌ها گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی هستیم.»

محمود عباس‌زاده‌مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نیز توئیت کرد: «ایجاد تنش در روابط بین ما و همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان، آرزوی دشمنان ما و در راس آن ‫رژیم صهیونیستی است. هرگونه رفتار و موضع و اقدام تنش‌زا خواسته یا ناخواسته بازی در میدان دشمن است.»

ولی اسماعیلی نماینده‌ای که این روزها به خاطر تلفظ اشتباه «طرح» و «لایحه» حاشیه‌ساز شده نیز درباره این قضیه ساکت نبود و توئیت کرد: «نماینده پارلمان آذربایجان حواسش باشد اینجا ایران است… ‏شیران بیشه ایران زمین، هشت سال با بیش از ۲۴ کشور جنگیدند؛ ۳۰۰ هزار شهید دادند یک وجب خاک ندادند. به گواهی تاریخ ما خاک خورده‌ایم اما خاک نداده‌ایم. ‏بازی با ُدم شیر عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت.»

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 217961
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا