ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال۸۹ هم اکنون ۱۰ هزار تومان است

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می کنند، گفت: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است.


محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت ناعادلانه یارانه در کشور، گفت: یارانه هایی که توسط دولت پرداخت شده نصیب افرادی می شود که مصرف بیشتری دارند و این افراد به میزان بیشتری از دهک های پایین جامعه از یارانه ها استفاده می کنند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز زمانی که کالایی از قیمت واقعی آن پایین تر عرضه می شود یعنی اینکه افراد خاصی از این یارانه استفاده می کنند، همانند فردی که ماشین بنز سوار می شود و باک بنزین خود را با ۶۰ لیتر پر کرده و ۶۰ هزار تومان پرداخت می کند، اما فردی حتی یک دوچرخه نداشته و نمی تواند بنزین یارانه ای مصرف کند، بنابراین یارانه بنزین به جیب ثروتمندان ریخته می شود.

یارانه پنهان نصیب یک عده خاص و غیرمستحق می شود

وی با بیان اینکه میزان یارانه های پنهان رقم بسیار بالایی است، ادامه داد: این حجم از یارانه می تواند به بودجه کشور کمک کند، اما متاسفانه نصیب یک عده خاص و غیرمستحق می شود، بنابراین در شرایط کنونی باید موضوع پرداخت یارانه پنهان باید بررسی شود و سپس دهک های مختلف جامعه مشخص و یارانه ها و کمک ها به دهک های متوسط رو به پایین جامعه ارائه شود.

دهک های ثروتمند باید از لیست یارانه بگیران خارج شوند و به یارانه دهک های پایین و متوسط جامعه افزوده شود

بهمنی با اشاره به اینکه حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می کنند، تاکید کرد: آیا تمام این افراد مستحق دریافت یارانه هستند؟، خیر، بلکه دهک های ثروتمند باید از لیست یارانه بگیران خارج شوند و به یارانه دهک های پایین و متوسط جامعه افزوده شود.

بانک اطلاعاتی دولت برای شناسایی دهک های مختلف کامل نیست

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک اطلاعاتی دولت برای شناسایی دهک های مختلف کامل نیست، افزود: هم اکنون نمی دانیم چه کسانی مستحق بوده و چه کسانی مستحق نیستند، لذا ابتدا باید این موضوع توسط دولت بررسی شود، چراکه در حال حاضر باید ثبت نام تعدادی جدید برای پرداخت یارانه انجام شود و ثروتمندان که بدون تعدیل همچنان یارانه دریافت می کنند، حذف شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاهش ارزش یارانه نقدی از سال ۸۹ تاکنون، تصریح کرد: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 21838
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا