سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر به استان تهران مهاجرت می کنند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی درباره مخاطرات جمعیتی استان تهران اظهار داشت:طبق آخرین بررسی‌ها جمعیت استان تهران حدود ۱۴ میلیون نفر است و عمده این جمعیت از طریق مهاجرت است چراکه نرخ زاد و ولد در استان تهران پایین است و بیشتر مهاجرت‌ها نیز در شهرهای پیرامونی استان اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه شهرهای پیرامونی استان تهران مشکلات زیرساختی زیادی دارند، افزود: عمده  این مهاجرت‌ها به سمت شهرهای پیرامون استان است و یا به دلیل هزینه‌های بالای شهر تهران، شهروندان پایتخت به شهرهای اطراف سوق داده می‌شوند که درا ین شهرها نرخ افزایش جمعیت، به رقم ۸ درصد در سال رسیده که این رقم بالایی است.

شفیعی با اشاره به اینکه بیشتر این مهاجرت ها به شهرستان های قرچک و شهریار است، بیان داشت: در تامین آب شرب در شهرهای پیرامونی دچار مشکل هستیم و فشار زیادی به آب‌های زیرزمینی وارد می‌شود تا آب شرب منطقه تامین شود.

وی درباره محرومیت‌زدایی در استان تهران تصریح کرد: اعتبار محرومیت‌زدایی برای استان حدود ۴۵۰ میلیارد تومان برای سال ۹۹ بود که این اعتبار ابلاغ شده اما پرداخت نشده است و بیشتر در موضوعات آب‌رسانی به روستاها، بهداشت روستایی و راه‌های روستایی قرار بود مصرف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: همچنین در زمینه کلاس درس نیز اعتبارات محرومیت‌زدایی اختصاص می‌گیرد چراکه در حوزه کلاس‌های درسی، استان تهران از متوسط کشوری در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

شفیعی با بیان اینکه سرانه‌ تعداد خانه‌های بهداشت به ازای جمعیت ساکن در استان کمتر است، اضافه کرد: دچار کمبود در بخش درمان و تخت‌های بیمارستانی در استان هستیم و فقط تعداد افراد ساکن استان در درمان را مدنظر قرار می‌دهیم درحالی که بسیاری از افراد از شهرهای دیگر برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما این است که طرح‌ها و پروژه‌هایی که جنبه اقتصادی دارند از طریق واگذاری به بخش خصوصی و نهادهای عمومی دولتی به اجرا برسانیم، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که منابع دولتی را صرف مواردی کنیم که جنبه اجتماعی دارد و این امر تلاش بیشتر مسئولان شهری را نیز می‌طلبد.

اخبار برگزیده
شناسه : 218748
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا