بیمه سلامت ۵ هزار میلیارد تومان برای بیماران کرونایی پرداخت کرده است

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد مهدی ناصحی روز دوشنبه در نشست خبری در این سازمان افزود: سازمان بیمه سلامت از افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند دعوت می کند با مراجعه به مراکز مربوطه در دوران کرونایی خود را بیمه سلامت کنند. 


وی اظهار داشت: همچنین در دوران شیوع بیماری کرونا، هر بیمار کرونایی بدون پرداخت وجهی می تواند خود را بیمه سلامت کند.

ناصحی با بیان اینکه در دوران کرونا سازمان بیمه‌سلامت اقدامات مختلفی انجام داد، تصریح کرد: تامین فرانشیز در بخش بستری بیماران کرونایی و رایگان کردن خدمات تشخیصی این بیماری از جمله اقدامات مهم بیمه‌سلامت در این دوران است.

وی افزود: پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم  از ۳۶ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته به همین دلیل برای کاهش این پرداخت از جیب مردم سازمان بیمه سلامت اجازه دارد ۹۰ درصد در بخش بستری  و ۷۰ درصد در بخش سرپایی هزینه های درمانی را به نرخ دولتی در بیمارستان‌ها  پرداخت کند اما مردم ما به التفاوت این هزینه ها که هر روز بیشتر می شود ، از جیب می دهند که بار مراجعات به بیمار را افزایش خواهد داد. 

ناصحی گفت: اکنون بیمه سلامت قرار است هزینه های درمانی بیماری‌های مزمن از جمله اوتیسم، سرطان و غیره را تحت پوشش قرار دهد و رایگان شود زیرا پرداخت هزینه های این بیماری برای مردم کمرشکن است و اکنون این لایحه به مجلس و دولت ارائه شده و در بخش اوتیسم به تصویب رسیده است.
ادامه دارد …

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 219940
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا