رئیس جمهوری :پیشرفت ۲۰درصدی راه آهن شیراز- بوشهر قابل توجیه نیست

به گزارش جهان صنعت نیوز:  آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر روز جمعه در ادامه برنامه های سفر یکروزه خود به استان بوشهر در  بازدید از پروژه راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه  با اشاره به اینکه اتصال به خطوط راه آهن  از مطالبات اساسی مردم استان بوشهر است افزود: مصمم هستیم در تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه شتاب ایجاد کنیم.

وی بازدید میدانی با هدف رفع موانع تکمیل راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه اظهارداشت: مدیران طرح باید برای تکمیل و راه‌اندازی این خط آهن تلاش مضاعف کنند و لازم است در روند تکمیل آن جهش ایجاد شود.

رئیس جمهوری گفت: تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود لذا باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتما در بودجه سال آینده گنجانده ‌شود.

 آیت الله رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان بوشهر، گفت: با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، نباید مردم این منطقه با مشکلاتی همانند کم‌آبی مواجه باشند و همه باید تلاش کنیم شرایط مطلوب برای آرامش خاطر مردم ایجاد شود.
رئیس جمهوری تاکید کرد: مشکلات استان بوشهر قابل حل است و در دولت مصمم هستیم طرح‌هایی را که در سطح استان به سرانجام نرسیده، پیگیری و نهایی کنیم.

در بازدید آیت الله رئیسی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان گزارشی از آخرین وضع احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه ارائه کردند.

عملیات اجرایی قطعه ۱۰ راه آهن شیراز – بوشهر ۲۷ دی ماه سال ۹۷ با اعتبار ۲هزارو ۳۴۳ میلیارد ۲ در آئینی با حضور محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی در بوشهر آغاز شد.

راه آهن بوشهر-شیراز در امتداد خود شهرهای اهرم ، کلمه ، بوشکان ، فراشبند ، فیروزآباد ، بایگان ، کوار ،شیراز ، زرقان و مرودشت را در برمی گیرد.

طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است که به ۱۱ قطعه اجرایی تبدیل شده است

در محدوده قطعه ۱۰، ۲ ایستگاه هور و اهرم به ترتیب به طول یکهزار و ۱۵۰ متر و یکهزار و ۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

در این قطعه همچنین ۹ تونل به طول ۲ هزار و ۱۸۴ متر قرار گرفته است.

برای بخش الف قطعه ۱۰ حجم خاکبرداری و خاکریزی به ترتیب ۶۵۰ هزار و ۵۰۰ هزار و برای بخش ب نیز این حجم ها به ترتیب یک میلیون و ۲۶۰ هزار و یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن است.

هدف اصلی طرح راه آهن شیراز-بوشهر، اتصال استان بوشهربه شبکه ریلی ، جابجایی ۳ میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۶ میلیون تن طی ۱۰ سال ، جابجای یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۲ میلیون نفر طی ۱۰ سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت امروز  جمعه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

آیت الله رئیسی در این سفر یکروزه از سوی وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، نفت،اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ، معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی و  رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می شود.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ،نخلستان های اهرم  و موزه شهید رئیس علی دلواری از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 220361
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا