نشست سراسری فن‌بازارهای کشور برگزار می شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: اکبر قنبرپور امروز در نشست خبری پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین برگزار شد، درباره برگزاری هفدهمین نشست سراسری فن بازارهای کشور گفت: شبکه فن بازار ملی ایران در حال حاضر در ۲۸ استان دارای دفاتر منطقه‌ای است که تا پایان سال جاری در تمام استان‌های کشور دفتر فن بازار منطقه‌ای راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ۴ فن بازار تخصصی در حوزه‌های “صنعت گاز”، “پتروشیمی”، “سلامت” و “فناوری‌های شهری” ایجاد شده است و ۵۲ شرکت خصوصی به عنوان کارگزار تجارت فناوری (بروکر) در این شبکه فعال هستند.

قنبرپور با بیان اینکه در حال حاضر سامانه فن بازار بیش از ۲۶ هزار کاربر دارد، خاطر نشان کرد: ۱۴ هزار محصول دانش بنیان و فناورانه، ۵ هزار شرکت و نزدیک به ۶۰۰ نیاز فناوری نیز در سامانه فن بازار ثبت شده است، ضمن آنکه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان قراردادهای همرسانی توسط شبکه فن بازار ملی ایران منعقد شد که در سال جاری نیز این میزان به ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس خاطر نشان کرد: به منظور هم افزایی فن بازارهای سراسر کشور و به مناسبت بیست سالگی پارک فناوری پردیس، سه شنبه ۲۰ مهر ماه، هفدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای کشور، با حضور کلیه مدیران فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی و کارگزاران تجارت فناوری در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

هفته جهانی کارآفرینی 

قنبرپور با اشاره به برگزاری هفته جهانی کارآفرینی، توضیح داد: ۲۶ آبان تا ۳ آذرماه به منظور ارج نهادن به تلاش کارآفرینان در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی، هفته جهانی کارآفرینی نامگذاری شده است و به همین مناسبت هرساله در این هفته، برنامه‌های مختلفی برای تقدیر و گرامیداشت این کارآفرینان و نمایش دستاوردهای آنها به جامعه برگزار می‌شود.

وی “گردهمایی ۳ هزار نفری شاغلین و کارآفرینان پارک فناوری پردیس و پاسداشت تلاش‌ آنها در رشد اقتصاد دانش بنیان کشور”، “آغاز به کار مجمع رهبران جوان پارک مرتبط با فرزندان مدیران قدیمی شرکت‌های پارک”، “میزبانی از تشکل‌های دانشجویی در پارک فناوری پردیس و برگزاری رویداد لینک آپ ویژه آنها در پارک”، “برگزاری تورهای بازدید از پارک فناوری پردیس برای عموم مخاطبان”، “برگزاری کارگاه‌های ویژه افراد علاقه مند به حوزه کارآفرینی به صورت رایگان” و “برگزاری تورهای بازدید از صنایع منطقه برای عموم مردم” را از جمله برنامه‌های پارک پردیس در هفته جهانی کارآفرینی عنوان کرد.

به گفته وی، از سوی این پارک برنامه‌هایی برای این هفته جهانی همزمان با ۱۹۰ کشور اجرایی خواهد شد.

جزئیات رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۲

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، ایجاد ارتباط و همکاری نزدیک بین نهادهای مستقل و تاثیرگذار در حوزه فناوری و نوآوری را موجب رشد  اکوسیستم نوآوری کشور دانست و یادآور شد: در این راستا از سال ۱۳۹۷ رویداد “پردیس سامیت” توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس طراحی شده و برگزار می‌شود.

قنبرپور ادامه داد: رویداد پردیس سامیت با هدف ایجاد هم افزایی، انتقال تجربه و آموزش با رویکردی نوآورانه بین فعالین اکوسیستم استارت‌آپی طراحی شده است و دبیرخانه پردیس سامیت در یک برنامه بلندمدت تصمیم دارد با توسعه رویداد پردیس سامیت و حضور بخش‌های دیگر از مجموعه‌ها یا افراد تاثیرگذار در این اکوسیستم شامل سرمایه‌گذاران و سایر بازیگران اکوسیستم کارآفرینی مثل بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان به بزرگترین رویداد صاحب سبک استارت آپی در کشور و منطقه تبدیل شود.

وی افزود: تا کنون چهار دوره رویداد پردیس سامیت در سال‌های گذشته در پارک فناوری پردیس برگزار شده است و امسال نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته، پردیس سامیت ۲۰۲۲ در روزهای ۷ و ۸ بهمن ماه سال جاری با همان رویکردهای قبلی و با تجربه ادوار گذشته برگزار خواهد شد.

قنبرپور اضافه کرد: در این رویداد قصد داریم با درگیر کردن تعداد بیشتری از شرکت‌های فناور و دانش بنیان عضو پارک از یک طرف و همچنین شرکت‌های مهم و مطرح صنعتی از طرف دیگر، نقش مهم و بسزایی در شکل‌گیری و رشد اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 220560
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا