فروش اموال مازاد دولت هیچ تاثیری بر درآمد کشور ندارد

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات با اشاره به اینکه گفته می شود اموال راکد دولت بیش از ۳ برابر بودجه کشور است، گفت: اگر منظور از اموال راکد همان اموال مازاد است باید گفت که با توجه به اطلاعاتی که دراختیار داریم حجم این اموال چند برابر بودجه عمومی کشور نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با رد این ادعا، بیان داشت: بودجه عمومی کشور در سال ۹۸ بالغ بر ۴۴۷ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و اموال مازاد یا راکد چندین برابر این مبلغ نیست، از این رو تاکید دارم این ادعا صحت ندارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود اینکه میزان اموال مازاد چند برابر بودجه کشور نیست، در قوانین متعدد از جمله برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سنواتی، درآمدی از فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بنابراین دولت موظف است هر سال نسبت به فروش اموال مازاد خود اقدام کند تا به درآمدی که پیش بینی شده است دست یابد، با این حال این میزان درآمد چندین برابر بودجه کشور برآورد نمی شود و تنها بخشی از درآمد است.

قربانی در ادامه با بیان اینکه دولت متناسب با قوانین اموال مازاد خود را سالانه به فروش می رساند، اظهار داشت: باید از وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه نسبت به فروش اموال مازاد گزارش گیری کرد تا مشخص شود در سال ۹۷ دولت از محل فروش این اموال چه اندازه کسب درآمد کرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، درآمد از محل فروش اموال مازاد تاثیر بسزایی بر کلیت بودجه کشور ندارد و نباید این ذهنیت در جامعه القا شود که بخش قابل توجهی از درآمد کشور محقق نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: با این حال دولت باید طبق قوانین تعیین شده اموال مازاد خود را به فروش برساند تا هزینه هایی که متناسب با آن برآورد شده است محقق شود.

اقتصاد کلان
شناسه : 22337
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا