وعده‌های واهی طرح صیانت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به طور مثال می‌توان به اظهارات کارشناس مرکز پژوهش‌ها که در گفت‌وگو با روزنامه «جوان» استناد کرد؛ این کارشناس ادعا می‌کند «با طرح صیانت ،امکان رفع فیلتر از توئیتر وجود دارد»! ماهیت استدلال او چیست؟ اینکه در طرح مورد بحث پیش‌بینی شده تا وقتی یک جایگزین مناسب برای پلتفرم‌های اثرگذار که کاربران زیاد دارند، ایجاد نشود آن را از دسترس خارج نمی‌کنند. این کارشناس یعنی ستاری‌فر مدعی است تازه وقتی جایگزین داخلی هم ایجاد شده بود، باز پلتفرم اصلی امکان حضور و فعالیت در یک فضای رقابتی را دارد!

اگرچه این حجم از سعه صدر به خصوص از مجلس یازدهم باورش برای شهروندان سخت است اما این کارشناس ادعای قابل توجه دیگری مطرح کرده و در پاسخ به نگرانی مردم از امکان بالای شنود شدن در پلتفرم‌های داخلی گفته: «در طرح صیانت، این نگرانی‌ها پوشش داده‌شده تا هم مردم شنود نشوند و امنیت داشته باشند و هم آزادی‌های مشروع در اصل ۲۲ و ۲۳ قانون اساسی به رسمیت شناخته شود.» کارشناسان باوردارند این‌گونه سخن گفتن تلاشی است برای کاهش فشار مخالفت‌ها با طرح پرحاشیه و پرسروصدای صیانت از کاربران در فضای مجازی. چراکه اگر قرار بود این طرح این همه خوبی داشته باشد و نگرانی‌های عمومی در حوزه فضای مجازی را رفع کند نیازی نبود مجلس یازدهمی‌ها به اصل ۸۵ قانون اساسی و تفویض اختیار خود به یک کمیسیون ارجاع دهند.

نمونه دیگری از تلاش مجلسی‌ها برای راضی کردن مردم به طرح صیانت را چند روز قبل در صحبت‌های قزلجه‌، عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح مذکور دیدیم که گفته بود: در کمیسیون مشترک بنا این نیست که اجازه دهیم محدودیت‌های اساسی وضع شود و تا جایی که بتوانیم حتما استدلال می‌کنیم و همکاران هم کمک می‌کنند تا خروجی‌اش طوری باشد که مردم هم راضی باشند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 224575
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا