افت معاملات اوراق تسهیلات مسکن فرابورس در ۷ماه گذشته

به گزارش جهان صنعت نیوز:  نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در ۷ ماه گذشته نشان می‌دهد طی ۱۴۲روز معاملاتی تعداد ۳۴۵میلیارد و ۵۴۰میلیون ورقه بهادار در ۶۹میلیون و ۵۲۷هزار نوبت به ارزش ۱۷۱۹۲هزار و ۷۸۴میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افت ۱۴درصدی حجم، کاهش ۵۲درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۲۴درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حکایت دارد.

همچنین بازار اول فرابورس از ابتدای امسال تا پایان مهر تغییر مالکیت ۱۰۶میلیارد و ۳۰۱میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷۲۴هزار و ۶۴۸میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۲۱میلیارد و ۵۴۰میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۱۹هزار و ۵۶۴میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۹۵درصدی حجم و کاهش ۲۹درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افت ۲۶درصدی حجم و کاهش ۷۵درصدی ارزش‌معاملات بازار دوم در مقایسه با ۷ماه نخست ماه سال ۹۹ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۱۵میلیارد و ۵۶۵میلیون اوراق بدهی به ارزش ۱۴۴۷۹هزار و ۴۵۹میلیارد ریال معامله شده است.

افزون بر این، بالغ بر ۳۴میلیارد و ۳۴۶میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۶۱۳هزار و ۵۷۶میلیارد ریال و ۲۰میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۱۲۳۳۶میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۴۰درصدی حجم و رشد ۲۵درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افت یک درصدی حجم و کاهش ۱۳درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با ۷ماه نخست پارسال دارد.

این در حالی است که شاخص فرابورس ایران از ابتدای امسال تا کنون ۱۲.۵ درصد افزایش و ارزش معاملات بازار نیز ۲.۷ درصد افت را تجربه کرده‌اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 224693
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا