ثبات نسبی قیمت سکه و طلا در هفته گذشته

به گزارش جهان صنعت نیوز: بازار سکه و طلا در هفته نخست آبان ماه نوسان نداشت و تقریبا آرامش بر بازار حاکم بود.‌ 

روز شنبه قیمت سکه طرح جدید افزایش داشت و با بهای حدود ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان معامله می‌شد. روز دوشنبه قیمت‌ تغییری نکرد اما فردای آن روزکاهش۵۰ هزار تومانی قیمت سکه را شاهد بودیم. 
روز چهارشنبه و پنجشنبه قیمت سکه بین ۱۱ میلیون و ۸۲۰ و ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رفت و برگشت داشت.

قیمت‌ها در بازار طلای خام برخلاف سکه در هفته اول آبان ماه در نوسان بود. به این صورت که یک گرم طلای ۱۸ عیار در روز شنبه یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان معامله ‌شد و در روز دوشنبه رشد هشت هزار تومانی قیمت داشت. 

در روز سه شنبه دوباره به بهای یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان شنبه عقبگرد داشت و در روزهای پایانی هفته در محدوده قیمت یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان معامله می‌شد.

قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان و روز دوشنبه پنج میلیون و ۷۵ هزار تومان تعیین شد یعنی ۳۵ هزار تومان رشد قیمت داشت.

بهای هر مثقال طلا در روز سه‌شنبه به بهای روز نخست برگشت و  در این روز با مبلغ پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان معامله می‌شد. در روزهای پایانی هفته قیمت هر مثقال طلا روند افزایشی داشت و با نرخ پنج میلیون و ۷۲ هزار تومان تا پنج میلیون و ۷۵ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک هزار و ۷۵۰ دلار تا یک هزار و ۸۰۳ دلار نوسان داشت.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه درباره تحولات بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت، گفت: انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده قیمتی حداکثر یک هزار و ۸۰۵ دلار و حداقل یک هزار و ۷۸۰ دلار بود و نوسان ۲۵ دلاری داشته است.

محمد کشتی آرای افزود: نرخ ارز نیز در هفته مذکور بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان با توجه به مدیریت بازار توسط دولت معامله می‌شد. 

وی اظهارداشت: با توجه به دو مولفه تأثیرگذار نرخ ارز و انس جهانی بر قیمت طلا و سکه در هفته گذشته قیمت انواع سکه در این دوره تغییری نداشت و علت آن کاهش تقاضا بود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با وجود ثبات قیمت سکه در بازار، بهای طلا به دلیل رشد قیمت انس جهانی و رشد نرخ ارز افزایش یافت.

وی درخصوص حباب سکه نیز گفت: حباب سکه بین ۲۷۰ هزار تومان تا ۳۳۰ هزار تومان متغیر بود و در طول هفته نوسانات کاهشی و افزایشی سکه را شاهد بودیم.

کشتی‌آرای با بیان اینکه متغیرهای موثر بسیاری بر بازار سکه و طلا حاکم است گفت: موضوع مذاکرات برجامی و نوسانات انس جهانی طلا در هفته آینده مطرح است همچنین قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی در حال نوسان است که افزایش یک تا ۱.۵ درصدی برای انس جهانی را پیش‌بینی می‌کنیم که همه آنها بر بازار طلای داخل تاثیر دارند. 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 225046
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا