اتصال ۲۱۰۰ پمپ‌بنزین به سامانه هوشمند سوخت

به گزارش جهان صنعت نیوز: «جلیل سالاری» با اشاره به اینکه از زمان بروز اختلال در سامانه هوشمند سوخت ، ستاد بحران تشکیل شد، گفت: این ستاد به صورت ۲۴ ساعته و در دو شیفت فعال است. 

وی ادامه داد: تا دیروز (جمعه) هزار و ۵۰۰ جایگاه به سامانه هوشمند سوخت متصل شدند و از شب گذشته تا صبح امروز نیز هزار و ۵۲۰ جایگاه دیگر برای اتصال به سامانه بارگزاری شده اند. 

سالاری افزود: به دلیل قطع سیستم ها از این تعداد ۶۲۸ جایگاه دیگر به سامانه سوخت متصل شدند و امکان دریافت بنزین با کارت سوخت در آنها فراهم است. 

به گفته سالاری، در حال حاضر( صبح شنبه ۸ آبان) ۲ هزار و ۱۰۰ جایگاه در سراسر کشور امکان دریافت سوخت با کارت را دارند و در سایر جایگاه ها نیز بنزین با نرخ آزاد عرضه می شود. 

وی ادامه داد: امروز نیز در تلاشیم تا ۵۰۰ جایگاه دیگر به سامانه سوخت متصل شود و تعداد پمپ بنزین های متصل به سامانه سوخت به ۲ هزار و ۶۰۰ جایگاه برسد. 

حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها در روز سه شنبه ( ۴ آبان) باعث ایجاد اختلال و وقفه در عرضه سوخت در پمپ‌بنزین‌های کشور شد و با تلاش کارشناسان حوزه مجازی پس از اطلاع از این حمله سایبری عصر روز سه شنبه فعالیت تعدادی از پمپ‌بنزین‌ها در کشور آغاز شد. جزئیات این حمله سایبری و منشاء آن نیز در دست بررسی است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 225201
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا