دولت لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را زودتر به مجلس ارسال کند

جهان صنعت نیوز| سیدحسن حسینی شاهرودی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در کمیسیون متبوع خود، گفت: تجربه نشان داده در حوزه هایی که دولت در میدان عمل نباشد و اراده ای برای اجرای آن نداشته باشد، اگر مجلس طرحی ارائه دهد و حتی تبدیل به قانون شود، با عدم همکاری دولت و عدم اجرای قانون مواجه می شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید زیرساخت های لازم برای اخذ مالیات بر عایدی سرمایه ایجاد شود، افزود: باید بانک اطلاعاتی و سامانه هایی در حوزه مسکن، طلا، خودرو، ارز و بورس و سایر حوزه های سرمایه گذاری ایجاد شود تا از این طریق بتوان از عایدی سرمایه ها مالیات اخذ کرد.

وی با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن که به کمیسیون اقتصادی ارائه شده در حال حاضر در یکی از کمیته های کمیسیون در حال بررسی است، ادامه داد: حوزه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه باید وسیع تر شود و با توجه به فرار مالیاتی موجود در کشور باید سامانه هایی در بازارهای مختلف ایجاد و به سامانه ای که سازمان امور مالیاتی ایجاد کرده متصل شود تا این فرارها کاهش یابد.

حسینی شاهرودی تاکید کرد: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه نباید خللی در حوزه اقتصادی و تولید ایجاد کند و منابعی که جزو فرار مالیاتی در حوزه مالیات بر عایدی سرمایه محسوب می شوند باید شناسایی و از آن مالیات اخذ شود.

وی با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن بخشی از بازار سرمایه را شامل می شود، افزود: باید از حوزه بورس که شفاف ترین بخش در اقتصاد کشور بوده تا حوزه خودرو، ارز و طلا مالیات بر عایدی سرمایه اخذ شود تا تعادلی در بخش اقتصادی جامعه ایجاد شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را سریعتر به مجلس ارسال کند تا بازارهای مختلف که نقدینگی سرگردان به سوی آن جذب شده ساماندهی شوند.

اقتصاد کلان
شناسه : 22575
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا