جلسه‌های شورای عالی کار، به دستور وزیر تعاون هر ماه برگزار می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، علی حسین رعیتی فرد در جمع کارگران و اعضای جامعه اسلامی کارگران شرکت اتحاد موتور  افزود: نخستین جلسه شورای عالی کار ، شنبه  ۱۵ آبان برگزار خواهد شد.

وی گفت: معتقدیم که سه جانبه گرایی یکی از اصول مهم در حوزه کار و تولید کشور است.

وی افزود: چندین سال است که در جنگ اقتصادی هستیم و نوک پیکان حمله آن ، حوزه تولید ،صنعت و کار کشور است.

معاون روابط کار ادامه داد: کارگران و  کارفرمایان، امروز به‌ عنوان فرماندهان و رزمندگان این جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند که حوزه تولید کشور را با نشاط و  پویا نگه دارند و اجازه ندهند که سنگر تولید خدشه دار شود.

رعیتی فرد یادآورشد که به فرموده مقام معظم رهبری، کارگران، هم در دفاع مقدس با تقدیم شهدا، اجازه ندادند وجبی از خاک کشورمان مورد تصرف و تعدی دشمن قرار گیردو هم امروز، تلاش می کنند که نیاز داخل کشور را تامین کنند. 

 وی تاکید کرد:  در شرایط جنگ اقتصادی، وظیفه ما این است که موانع تولید را به حداقل برسانیم.

معاون روابط کار وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی ، تصریح کرد : امروز گفتمان این وزارتخانه گفتمان مردم است. 

رعیتی فر ادامه داد:  قطعاً تلاش همه حوزه‌های تولید کشور و وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی می‌تواند سبب افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.

وی توضیح داد که در حوزه تنظیم روابط کار به دنبال آن هستیم که مطالبات و مشکلات  جامعه کار و تولید کشور را  پیگیری و حل و فصل کنیم.

رعیتی فرد تصریح کرد : جامعه کار و تولید کشور ، به ویژه جامعه کارگری ، امروز دغدغه  امنیت شغلی ، بیماری، تامین اجتماعی، مسکن و درمان دارد و جامعه کارفرمایی نیز، به دنبال تامین مواد اولیه و پوشش بیمه کارگران خود است.

وی گفت که امیدوارم در شرایط جدید،بتوان با هم افزایی مجلس شورای اسلامی و  دیگر ارکان حکومت  مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

رعیتی فر یادآورشد: به عنوان یک اصل اساسی،  وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بنا دارد برای پیگیری دغدغه کارگران، جلسات شورای عالی کار را به صورت منظم برگزار و اصل سه جانبه گرایی را رعایت کند.

معاون روابط کار وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی  با قدرانی از مجلس شورای اسلامی برای تصویب پیوستن  کشورمان به مقاوله نامه بازرسی کار افزود : این موضوع فرصت مغتنمی است تا جامعه کار و تولید کشور بتواند از ظرفیت‌های سازمان بین المللی کار استفاده کند.

وی تاکید کرد: در شرایط تحریم‌های اقتصادی و کرونا جامعه تولید و کارگری کشور در حوزه تامین نیازهای مردم و استمرار و تداوم تولید، جهاد واقعی کردند و اجازه ندادند خط تولید دچار آسیب شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 226629
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا