ترمز افزایش قیمت اجاره مسکن باید کشیده شود

جهان صنعت نیوز| حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای تعیین سقف قیمت در قراردادهای اجاره مسکن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قطعا یکبار باید ترمز افزایش چشمگیر قیمت مسکن به ویژه حوزه اجاره کشیده شود، زیرا نمی توان این بازار را بدون نظارت رها گذاشت.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها، قیمت اجاره بها در یک سال اخیر حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است، که این آمار روند صعودی قیمت ها را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، مردم توان پرداخت اجاره بهای سنگین را ندارند و این مسئله موجب شده که بسیاری از مستأجران برای اجاره مسکن به مناطق پایین تر شهرها رفته و یا عملا به مناطق حاشیه ای هدایت می شوند.

بنایی تصریح کرد: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های نظارتی مربوطه، بازار مسکن به ویژه بخش اجاره مسکن را به حال خود رها گذاشته اند و قیمت ها رو به روز در حال افزایش است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به نظر من بهترین راه کار در طولانی مدت، تولید عمده مسکن در کشور است، در شرایط کنونی مهم ترین علت افزایش غیرمنطقی قیمت ها، کمبود و فقدان مسکن در کلانشهرها بوده و این مسئله موجب رقابتی شدن نرخ ها شده است، بنابر این دولت باید در جهت تولید گسترده مسکن هم برای فروش و هم برای اجاره اقدام کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: تعیین سیاست های مالیاتی برای کنترل نرخ اجاره مسکن می تواند در بهبود وضعیت این بازار اثرگذار باشد، بنابراین وزارت راه و شهرسازی باید چارچوبی را برای قیمت ها تعیین کند تا نرخ اجاره بر اساس نوع ساختمان، عمر ملک، منطقه و امکانات جانبی افزایش یابد.

اقتصاد کلان
شناسه : 22675
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا