چرا ایرانی ها سرمربیگری تیم ملی امید را قبول نمی کنند؟

جهان صنعت نیوز| تیم ملی فوتبال امید ایران هنوز نتوانسته با یک سر مربی داخلی برای سرمربیگری به توافق برسد.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران امروز(چهارشنبه) سرانجام قرارداد مارک ویلموتس بلژیکی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان به امضاء رساند تا این تیم پس از چهار ماه بدون سرمربی بودن در نهایت جانشین کارلوس کی روش را بشناسد.

مشخص شدن سرمربی جدید تیم ملی اتفاق مثبتی است اما نگرانی اهالی فوتبال نسبت به وضعیت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی امید که مسابقات بسیار مهمی مانند انتخابی المپیک ۲۰۲۰توکیو را پیش رو دارد، همچنان باقی است.

ملی پوشان فوتبال امید ایران در مرحله اول رقابت‌های مقدماتی المپیک با وجود میزبانی از بازی‌های گروه سوم، پس از عراق در گروه خود دوم شدند و از این طریق به مرحله نهایی مسابقات که قرار است از ۱۸ دی تا ۶ بهمن برگزار شود، صعود کردند.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران که از عملکرد زلاتکو کرانچار در این بازی ها رضایت نداشتند، پس از برگزاری جلسات متعدد با نظر کمیته فنی این فدراسیون تصمیم گرفتند قرارداد کرانچار را فسخ کنند. البته یکی از عوامل اصلی برکناری سرمربی کروات سخت بودن پرداخت مبلغ قرارداد کرانچار بود و مدیران فدراسیون با توجه به افزایش قیمت دلار، راضی نبودند کرانچار را روی نیمکت تیم ملی امید حفظ کنند. در واقع نتایج و عملکرد نه چندان خوب تیم ملی امید سبب شد فدراسیون فوتبال از اینکه هزینه سنگینی برای کرانچار پرداخت کرده و در نهایت هم شاهد حذف تیم ملی امید در رقابت های انتخابی المپیک باشد، احساس نگرانی کند.

فدراسیون فوتبال پس از فسخ قرارداد کرانچار تنها قصد دارد از مربی ایرانی به عنوان سرمربی تیم ملی امید استفاده کند اما محدودیت های مالی اش، شرایط سختی را برای تاج و همکارانش ایجاد کرده است.

مهدی تاج ابتدا با یحیی گل محمدی وارد مذاکره شد و او چراغ سبزی هم به رئیس فدراسیون برای قبول هدایت تیم امید نشان داد اما مسئولان باشگاه پدیده شهر خودرو که با توجه به نتایج فوق العاده یحیی به هیچ وجه حاضر نبودند سرمربی خود را از دست بدهند، قرارداد جدیدی را با گل محمدی به امضاء رساندند. قراردادی که گفته می شود یحیی را به یکی از ۳ مربی گران لیگ نوزدهم تبدیل می کند.

امیر قلعه نویی، علیرضا منصوریان، عبدالله ویسی، مهدی تارتار، افشین قطبی، جواد نکونام و … برخی مربیانی بودند که در هفته های اخیر نام آنها به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی امید مطرح شده است اما همچنان تکلیف سرمربیگری این تیم نامشخص و در هاله ای از ابهام قرار دارد. این مربیان جزء مربیان شاخص لیگ برتری محسوب می شوند و طبیعی است حاضر نمی شوند با مبالغی پایین، افتخار داده و افتخار حضور روی نیمکت تیم ملی را بدست آورند.

در این میان فدراسیونی که در هفته‌های اخیر تکاپوی زیادی نسبت به تضمین شدن پرداخت مبلغ قرارداد ویلموتس داشته و البته در این میان نیمی از مطالبات ۹۰۰ هزار دلاری کارلوس کی روش را هم پرداخت کرده است باید بیشتر به فکر امید‌های فوتبال ایران بوده و سرکیسه را تا زیاد‌تر شل کند.

فدراسیون فوتبال به هیچ وجه نباید فراموش کند شاید المپیک ۲۰۲۰، آخرین دوره‌ای باشد که در آن رشته فوتبال شرکت می‌کند و اگر تیم ملی امید بازهم نمی‌تواند به این رقابت‌ها صعود کند، حسرت المپیکی شدن برای فوتبال ایران از ۴۴ سال به حسرتی ابدی تبدیل می‌شود.

شنبه هفته آینده جلسه مهمی در فدراسیون فوتبال برای بررسی وضعیت تیم ملی امید انجام خواهد شد و حال که راه مهدی تاج برای تیم ملی بزرگسالان به ورودی مارک ویلموتس رسیده است، شنیده می‌شود برخی مدیران مرتبط به تیم ملی امید می‌خواهند از رئیس فدراسیون درخواست کنند بودجه بیشتری برای جذب سرمربی تیم امید در نظر بگیرد.

البته شنیده می‌شود برخی مربیان لیگ برتری برای عقد قراردادی بهتر با تیم‌های خواهان خود یا افزایش دستمزدشان با تیم فعلی، از طریق ارتباط‌های رسانه‌ای خوبی که دارند بحث تیم ملی امید را مطرح می‌کنند و این نفرات به هیچ وجه گزینه کمیته فنی و جوانان فدراسیون برای جانشینی کرانچار نیستند.

ورزشی
شناسه : 22831
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا