اتحادیه‌ها موتور محرک توسعه تعاونی‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، « مهدی شفیعی »، دکترای مدیریت، پژوهشگر، مشاور توسعه و کارآفرینی اجتماع محور و مشاور UNDPدر وبینار تخصصی خود با عنوان « انقلاب صنعت شیر هند )تشکیل اتحادیه های تخصصی تعاونی ها براساس الگوی زنجیره ارزش) » بیان کرد : تولید کننده های شیر، جوامع تعاونی سطح روستا، اتحادیه های فرآوری شیر در سطح بخش و فدراسیون بازاریابی سطح ایالت ساختار اصلی اتحادیه ها را تشکیل می دهد.

وی افزود: در حال حاضر در کشور هند، ۲ میلیون گاودار عضو تعاونی هستند و ۹ میلیون و ۳۱۰ هزار نفر در یک تعاونی مشغول به کار هستند که در ۲۵ استان هند هستند و در سال ۱۹۴۶، ۷۷۴/۷۲ روستا تعاونی دارند و تا سال ۱۹۷۳، ۱۷۰ اتحادیه در سرتاسر کشور هند تشکیل شده و در سطح بالاتر ۲۲ فدراسیون ایالتی در هند فراگیری دارد .

شفیعی با اشاره به نقش اتحادیه ها در رشد و گسترش تعاونی ها گفت : در ایران ۱۰۰ هزار اتحادیه تعاونی فعال داریم.

وی تاکید کرد : الگوی اتحادیه آناند هندوستان در ساماندهی صنعت لبنیات که به نوعی جنبش صنعت شیر هند معروف است.

شفیعی با تاکید بر الگوی توسعه خوشه ای اتحادیه ها بیان کرد: شناسایی ، اولویت بندی ، انتخاب خوشه ها ،وظایف عامل تسهیل کننده ،زنجیره ارزش، چگونگی پیاده سازی زنجیره ارزش ، شناسایی زیر فعالیت های هر فعالیت اصلی از گام اصلی رشد و توسعه اتحادیه های تعاونی است .

وی تصریح کرد: مالکیت اشتراکی اعضا و انتخابات باز و شفاف و مدیریت مشارکتی کارکرد های اصلی مدل اقتصادی تعاون است
شفیعی خاطرنشان کرد: تعاون با فرهنگ ایرانی سازگاری دارد.

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته جهانی کارآفرینی (۱۷ تا ۲۳ آبان) وبینارهای تخصصی با حضور مسئولین و اساتید صاحبنظر کشور برگزار می کند.

علاقه مندان می توانند برای بهره مندی از مباحث این نشست ها از طریق لینک زیر وارد شوند:
http://https//www.skyroom.online/ch/kanoun/karafarini

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 228805
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا