مذاکره وزارت راه با کشورهای همسایه برای ارتقای صنعت حمل‌و نقل

به گزارش جهان صنعت نیوز: «رستم قاسمی» امروز (یکشنبه) در مراسم معارفه رییس سازمان هواپیمایی کشوری در دانشکده هواپیمایی، از توافق با کشورهای همسایه  در بخش حمل و نقل هوایی خبر داد و گفت: به‌تازگی با دو کشور ترکمنستان و قرقیزستان به تفاهم رسیدیم که بخشی از آن به توسعه حمل و نقل هوایی مربوط است.

وی تاکید کرد: با توسعه بخش حمل و نقل می‌توانیم برای افزایش درآمد کشور برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر راه وشهرسازی بیان‌داشت: برای ارتقای ناوگان در بخش حمل و نقل برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای بخش صنعت نیازمند اقدام‌های موثر هستیم.

وی با بیان اینکه مهمترین مولفه در صنعت استفاده از متخصصان برای ارتقای صنعت هوایی است، ادامه‌داد: برای اینکه صنعت هوایی را به مرحله تامین نیازهای کشور برسانیم نیازمند همکاری بیشتری هستیم و این توانمندی در داخل کشور وجود دارد.

قاسمی افزود: خیلی‌ها انتظار داشتند با شروع تحریم‌ها اساساً پرنده‌ای نداشته باشیم، اما با وجود فشارها، بخش هوایی به خوبی چه در داخل و چه بین‌الملل به کار خود ادامه داده و ما در حال توسعه این صنعت هستیم.

وی اضافه‌کرد: در بخش هوایی از نظر تکنیکال فرآیند نوسازی قدری متفاوت است که نیازمند اقدام‌های موثرتری است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: اقدام‌های جهادی در دوره مدیریت قبلی منجر به اعزام ۶۰ هزار زائر در مراسم اربعین امسال به نجف شد.

به گفته وی، بخش حمل و نقل نیازمند نوسازی ناوگان است و به اهداف برنامه در بخش ریلی، دریایی و حمل و نقل زمینی نیز هنوز نرسیده‌ایم.

قاسمی به عقب‌ماندگی بخش ریلی در بخش ناوگان و همچنین نیمه تمام ماندن کریدورهای ریلی اشاره کرد و گفت: شرایط در بخش ریلی مناسب نیست، متوسط عمر ناوگان جاده‌ای بالا است و در دریا با وجود ظرفیت‌های بالا، از ظرفیت بنادر به خوبی استفاده نشده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 229072
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا