کاهش نرخ دلار و یورو در بازار متشکل ارزی

به گزارش جهان صنعت نیوز: «مهدی گوهررستمی» روز یکشنبه در خصوص حجم معاملات بازار متشکل ارزی ، گفت: در معاملات امروز، دلار با نرخ ۲۷ هزار و ۴۹۳ تومان معامله می شد و در ساعت های پایانی داد وستدها، نرخ دلار ۲۶ هزار و ۸۸۱ تومان شد.

وی افزود: بررسی ارقام معاملاتی روزانه نشان می‌دهد نرخ میانگین وزنی به ازای هر دلار ۲۷ هزار و ۳۳۹ تومان بود که در مقایسه با روز گذشته ۱.۲۷ درصد کاهش یافته است.  

این تحلیلگر اقتصادی در خصوص میزان معاملات یورو در بازار روز یکشنبه گفت: امروز نماد معاملاتی یورو کار خود را با نرخ ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان شروع کرد که در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم ۳۱ هزار و ۵۹۵ تومان رسید.

وی ادامه داد: نرخ میانگین وزنی اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار با ۰.۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، ۳۱ هزار و ۵۵۸ تومان بوده است.
این مقام مسئول اظهارداشت: در جلسه معاملاتی امروز اسکناس دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۶ هزار و ۸۸۱ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

رستمی اضافه کرد: همچنین هر یورو در پایین‌ترین و بالاترین نرخ معاملاتی خود به ترتیب با قیمت‌های ۳۱ هزار و ۴۹۰ تومان و ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان داد و ستد شد.
 وی گفت: حجم معامله اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز کاری یکشنبه معادل ۱۱ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۸۰۰ دلار و حجم معاملات در نماد یورو ۹۱۵ هزار و ۶۰۰ یورو بود.

در روزهای گذشته شاهد انتشار خبر آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور بودیم. با آزادسازی این منابع و ورود آن به چرخه تجاری پیش‌بینی می‌شود منابع ارزی کشور تقویت شود و نرخ ارز به دلیل افزایش عرضه کاهش یابد.  
بانک مرکزی نیز در گزارشی اعلام کرده که در یک ماه و نیم اخیر، در مجموع حدود ۲۸۲ میلیون و ۴۹۳ هزار دلار ارز اسکناس در بازار متشکل ارزی معامله شده است. میانگین قیمتی ارز معامله شده در این سامانه نیز برای هر دلار، ۲۶ هزار و ۸۱۰ تومان بوده است.
بنابر این آمار حجم اسکناس عرضه شده و معامله شده در بازار متشکل ارزی طی یک ماه اخیر، روند افزایشی داشته است، به نحوی که از ۲۵ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار در هفته دوم مهر به حدود ۵۶ میلیون و ۶۶۷ هزار دلار در هفته سوم آبان رسیده است. این موضوع، نشان دهنده بهبود روند تامین و عرضه ارز اسکناس مورد نیاز متقاضیان از طریق بازار متشکل ارزی است.
در همین حال و همزمان با روند افزایشی عرضه و معامله ارز اسکناس در بازار متشکل ارزی، قیمت ارز در این بازار نیز روندی باثبات و در برخی دوره ها روند کاهشی بوده است. 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 229133
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا