پول‌های بلوکه‌شده در حال آزادسازی است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سعید خطیب‌زاده در نشست خبری دیروز به سوالات خبرنگاران درباره مسائل مختلف این حوزه پاسخ داد. او غیر از اعلام خبر سفر قریب‌الوقوع گروسی به تهران، خبر آزاد شدن بخشی ‌از پول‌های بلوکه‌شده کشورمان را نیز تایید کرد. او گفت: عموما در مورد این مسائل اطلاعات‌ریزی از سوی وزارت امور خارجه داده نمی‌شود و بانک مرکزی اگر مصلحت بداند در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کند و مسائل را در میان می‌گذارد.خطیب‌زاده گفت: همان‌طور که پیش از این گفته‌ام ما منابع متعددی در خارج از کشور داریم که در حال آزادسازی تدریجی آنها هستیم و اگر امروز کالاهای اساسی وارد کشور می‌شوند به این معنی است که این پول‌ها به صورت تدریجی در حال آزاد شدن هستند و آنها از یک منبع نبوده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد سفر کاظمی‌قمی نماینده ویژه رییس‌جمهوری در امور افغانستان به کابل هم گفت:‌ همان‌طور که هفته قبل اعلام کرده‌ام آقای کاظمی به عنوان نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به کابل سفر می‌کنند و ایشان در این سفر گفت‌وگوهایی را با هیات حاکمه سرپرستی موقت افغانستان خواهند داشت و در مورد موضوعات مختلف که مربوط به امروز و فردای افغانستان است گفت‌وگو می‌کنند.

در حال حاضر مردم افغانستان با مشکلاتی از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند و تلاش داریم که مردم افغانستان کمترین تاثیر را از تحولات اخیر افغانستان و خروج فاجعه‌بار آمریکا از این کشور داشته باشند.خطیب‌زاده در ادامه در مورد نامه اخیر بایدن به وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اکنون به اندازه کافی تولید نفت در عرصه جهانی وجود دارد و باید خرید نفت از ایران توسط دیگر کشورها کاهش پیدا کند و آیا ایران در گفت‌وگوهای وین به این نوع اظهارات توجه دارد،‌ گفت:‌ در روابط بین‌الملل و گفت‌وگوهایمان در موضوعات مختلف هیچ وقت گفت‌وگوها را بر اساس خوش‌بینی و بدبینی نچیده‌ایم. برای ما مهم واقعیت‌های روی زمین است.وی ادامه داد: آنچه که بایدن مطرح کرده اتفاقا نشان می‌دهد که چقدر دنیا به هم متصل است و هیچ کشوری قابل حذف و جدا‌شدن از بازار نیست. بایدن باید دقت کند که رفتارش توسط تهران مانیتور و ارزیابی می‌شود و ما براساس همین حرف‌ها و رفتارها گفت‌وگوها را در وین جلو می‌بریم و به این نوع مواضع دقت داریم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانسیاسی
شناسه : 229484
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا