آموزش؛ حلقه مفقوده توسعه کشور

حمیدرضا خانپور * دغدغه نمایندگان مجلس بر ابرنهاد آموزشی کشور و سکاندار وزارتخانه‌ای که حیات و ممات جامعه اخلاقی و آموزشی، منوط به آن است را در دو رای اعتماد، مشاهده کردیم.

عدم رای‌اعتماد نمایندگان خانه ملت بر دو گزینه پیشنهادی پیشین با استدلال عدم‌قرابت با بدنه این وزارتخانه، نمایان ساخت که رهبر این مجموعه، فردی را می‌طلبد که سطوح مختلف آموزش‌و‌پرورش را درک، تحلیل و با این زیست‌بوم آموزشی هم‌آوایی داشته باشد.

پرواضح است که پازل اصلی توسعه در تمامی کشورها بذل توجه حداکثری به آموزش پایه و متوسطه بوده و تربیت نسلی پیشرو در گرو سکانداری توانمند بر مسند این وزارتخانه راهبردی است.

خوشبختانه دولت سیزدهم در این مرحله شخصی را به عنوان وزیر آموزش‌و‌پرورش مطرح کرد که قطعا سازه ذهنی ایشان با ساختار آموزشی- پرسنلی وزارتخانه، همراستا و با بیش از سه دهه خدمت در این نهاد آموزشی، دغدغه بدنه عریض و طویل آ.پ و نمایندگان مجلس را مرتفع می‌کند.

امروزه وزارت آموزش‌و‌پرورش با تاسی از الگو و پارادیم حکمرانی آموزشی مقطع پایه و متوسطه، همزمان به فردی نیاز دارد که با نگاهی استقرائی، توامان به حکمرانی محلی- ملی و با نگاهی ایرانشمول، علاوه بر حس تعلق عمیق به معیشت معلمان و کادر اداری آموزشی، باعث تعمیق آموزش مدل ایرانی- اسلامی به عنوان راه برون‌رفت از بسیاری از مشکلات عدیده اجتماعی- اقتصادی شود.

دکتر یوسف نوری به عنوان یکی از کهنه‌سربازان عرصه آموزش با کنشگری در میدان‌های آموزشی کم برخوردار و نگاه توامان صف- ستادی، به طور قطع گزینه شایسته‌ای برای وزارتخانه‌ای است که می‌تواند آینده‌ای روشن را برای ایرانی آبادتر در پرتو تربیت نسلی حرفه‌ای و متعهد برای کشور، ترسیم کند که نمایندگان خانه ملت با رصد این موضوع و انتخاب دکتر نوری، بر این موضوع صحه خواهند گذاشت.

* مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان قزوین و کارشناس ارشد آموزش‌های مهارتی

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 230132
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا