بسیج؛ تبلور عزم و انسجام ملی

علی شعبانی * بی شک بسیج از معجزات انقلاب اسلامی است. این نهاد فرخنده با پیوند ناگسستنی، دلها و نسل ها و خانه های انقلابیون در سراسر میهن عزیزمان را به پایگاه های تسخیرناشدنی مقاومت، دفاع، پشتیبانی و استمرار ارزش های انقلاب تبدیل کرد. بی گمان، تشکیل بسیج، الهام و اشراق الهی بر قلب معمار کبیر نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

بسیج نیروی لایزال و پویای مردمانی است که بر حاکمیت مستضعفان و شایستگان بر زمین و تجلی کرامت و منزلت والای انسانی اراده کرده اند.
بسیج مدرسه عشق و همدلی، هم گرایی و هم افزایی، با هم بودن و برای هم بودن، ظهور اجزای ملت در کل واحد و تبلور یگانگی در کالبد ملی است.

فرهنگ بسیجی، فرهنگ عزت، تلاش و کار صادقانه، کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری است. بسیج مظهر خوداتکایی، استقلال، اقتدار و جلوه توانایی مردم است.از مردم بودن و با مردم بودن بارزترین ویژگی بسیج است. بسیج کانونی فراگیر برای حضور و همکاری و مشارکت تمامی ایرانیان در آرمان های ملی است. «بسیج پاره تن مردم است».

بسیج اراده خلل ناپذیر جوانان و نوجوانان نسل نو برای تحقق تمدن نوین اسلامی- ایرانی است. رسالت بسیج، «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی» و تحقق اهداف تصریح شده در بیانیه گام دوم انقلاب است.

تمدن نوین اسلامی، آغاز فصل نویی در حیات انسان بر کره خاکی است که به فضل و عنایت الهی با محوریت ایران مقتدر و همت بسیجیان، لشکریان مخلص خدا، به بار خواهد نشست.

بسیج؛ تبلور عزم و انسجام ملی بر توسعه و‌ تداوم ارزش هاست. در سال روز تاریخی تاسیس بسیج، با عزم راسخ بر پاس داشت این ابتکار عمل و میراث بی نظیر امام عظیم الشان ره و متابعت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا تجدید پیمان می کنیم.
استوار تر و با نشاط تر و پویاتر از پیش و با تقویت روحیه و منش بسیجی در خویش، در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تا تحقق کامل آرمان های انقلاب اسلامی جهاد خواهیم کرد.

سلام و صلوات نثار روح بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ره و شهدای والامقام به ویژه شهدای گرانقدر بسیج.
هفته بسیج بر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی مدظله العالی، مردم رشید و شریف ایران، بسیجیان سراسر کشور، بسیجیان سیستان و بلوچستان به ویژه فرماندهان و بسیجیان شهرستان ایرانشهر مبارک و خجسته باد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر
ایرانشهر- ۵ آذر ۱۴۰۰

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 231685
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا