در تولید واکسن داخلی در جهان پیشرو هستیم/مراقب ویروس جدید باشیم

به گزارش جهان صنعت نیوز:   بهرام عین اللهی روز یکشنبه در همایش ملی «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» در سالن همایش های رازی افزود: سویه جدید آفریقایی قابلیت انتقال بالایی دارد و از سیستم ایمنی بدن گریزان است از این رو باید همه اقدامات در جهت جلوگیری از این ویروس به کشور رصد شود.

وی تاکید کرد: البته فقط ۲۶ درصد مردم آفریقای جنوبی واکسن کرونا را دریافت کردند و این موضوع به انتشار سویه جدید کرونا کمک می کند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: ۱۵۰ میلیون دز واکسن به کشور وارد و ۲۰ میلیون دز واکسن نیز در داخل تولید شده و در زمینه واکسن های داخلی پیشرو در دنیا هستیم.

عین اللهی ادامه داد: اکنون در مجموع ۸۵ درصد مردم واکسن تک دز و در برخی استان‌ها ۹۳ درصد دز اول را دریافت کردند و ۷۰ درصد دو دز را تزریق کرده اند.

به گفته عین اللهی،  یک میلیون نفر نیز دز سوم را تزریق کردند و از افراد ریسک پذیر و سن بالا می خواهیم برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در این همایش باید از کادر سلامت یاد کنیم که از ابتدای شیوع کرونا تلاش زیادی را انجام دادند.

عین اللهی گفت: ایران امروز نام درخشان در دنیا است و در فاجعه کرونا که روزانه ۵۰ هزار مبتلا و بالای ۷۰۰ نفر مرگ و میر روزانه داشتیم ، توانستیم با پوشش واکسیناسیون عمومی  این آمار را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت افزود: در واقع تلاش جمعی و استفاده از تجربیات دفاع مقدس باعث شد خدمات ارزنده ای با همکاری وزارتخانه های مختلف، بانک مرکزی، هلال احمر و غیره در امر واکسیناسیون ارائه دهیم و جوانان نیز پر شور پای کار آمدند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت با آمدن مردم به صحنه به موفقیت رسید و افتخار می کنیم مردم در این پروژه از ما حمایت کردند.

عین اللهی تصریح کرد: تا پای شهادت ایستاده ایم و رسانه ها در این راه حماسه های کادر درمان را نشان دادند و چالش ها و مشکلات، هنر ایثار و فداکاری مدافعان سلامت  را به تصویر کشیدند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 232067
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا