بررسی هزینه سفر به کیش/جزیره لاکچری

به گزارش جهان صنعت نیوز:  کیش سرشار از جاذبه‌های طبیعی و انسان‌ساز است. از پلاژ بانوان با بهترین و ایمن‌ترین امکانات تا بازارهایی که دیگر جنس‌های بنجل می‌فروشند. این جزیره هیجان، ورزش، تفریح و تجربه‌های بکر و کمیابی در اختیارتان می‌گذارد. هیچ مقصدی در ایران وجود ندارد که این چنین مرکز اماکن تفریحی و جاذبه‌های گردشگری باشد. اما هزینه سفر به این جزیره دیدنی بسیار زیاد است. اگر ارزان‌ترین بلیت از تهران را خریداری کنید، غذا فست فود بخورید و در هتل سه ستاره اقامت کنید، یک خانواده چهارنفره برای چهار روز و سه شب اقامت باید حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کند.

قیمت اتاق‌ها در هتل‌های کیش

هتل میراژ کیش قیمت اتاق‌ها از سه میلیون تومان شروع می‌شود تا شش میلیون تومان. اتاق‌های دوتخته هرکدام دومیلیون تومان هزینه دارند، اگر رو به دریا باشد سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. سوئیت‌های لوکس دونفره از سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان هزینه دارند.

سوئیت‌های چهارنفره رو به جزیره از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند. اتاق‌های چهارتخته سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شبی کرایه می‌شوند. با توجه به تاریخ و زمان رزرو این اتاق‌ها، هرکدام تخفیف‌های جداگانه‌ای دارند.

قیمت کرایه اتاق در هتل داریوس نیز برای هر اتاق دوتخته سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای هرشب کرایه داده می‌شوند. اتاق‌های رو به دریا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه کرایه‌شان است.

سوئیت‌های دو نفره لوکس رو به دریا شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کرایه‌بها دارند و سوئیت‌های لوکس رو به باغ پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان.

هزینه کرایه هر اتاق دوتخته شبی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اتاق دو تخته توئین دریا ‌هافبرد شبی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سوئیت یک‌خوابه دونفره ‌هافبرد شبی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کرایه‌بها دارد.

سوئیت‌های یک‌خوابه جونیور دونفره ‌هافبرد با ظرفیت یک نفر اضافه، پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. اتاق دوتخته دبل پارک ‌هافبرد سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کرایه داده می‌شود.

اتاق‌های دوتخته هتل شایان کیش دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با تخفیف کرایه داده می‌شوند، اتاق سه‌تخته با ظرفیت یک نفر اضافه، سه میلیون تومان کرایه داده می‌شود.

هتل سه ستاره گلدیس کیش، اتاق‌های دوتخته خود را با ۵۰۰ هزار تومان کرایه می‌دهد. اقامت کودک زیر دو سال رایگان، دو تا شش سال بر طبق قوانین هتل و بالای شش سال به عنوان فردی بالغ محاسبه می‌شود. در هتل چهار ستاره صدف کیش قیمت‌ها از یک میلیون و صد و چهل هزار تومان آغاز می‌شود.

قیمت هر اتاق دونفره در هتل سه ستاره هلیای کیش از یک میلیون تومان آغاز می‌شود. هتل گاردنیای کیش هر اتاق خود را از ۵۹۸ هزار تومان به بالا کرایه می‌دهد. اجاره‌بهای اتاق‌های هتل جام‌جم ‌نیز از یک میلیون و صد هزار تومان شروع می‌شود.

کرایه‌بهای هر اتاق دونفره در هتل لوتوس کیش ۷۵۰ هزار تومان است.

قیمت پرواز به کیش

در حال حاضر شهرهای مختلف به مقصد کیش پرواز دارند. قیمت بلیت پرواز اکونومی از تهران به کیش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای هر نفر است. بلیت چارتری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. از اصفهان به کیش قیمت هر صندلی هواپیما، ۹۸۱ هزار تومان برای بلیت اکونومی و برای چارتری ۹۸۰ هزار تومان است. بلیت مشهد به کیش ۷۰۰ هزار تومان است. تبریز به کیش، ۸۰۰ هزار تومان، شیراز به کیش ۸۰۵ هزار تومان و بندرعباس به کیش ۶۷۰ هزار تومان است. هزینه بلیت کرمان به کیش ۷۰۰ هزار تومان است. البته این قیمت‌ها برای ارزان‌ترین کلاس پروازی یعنی اکونومی تعیین شده‌اند.

غذاها در کیش

یک وعده غذای عالی در یکی از رستوران‌های لوکس کیش از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. یا یک وعده خوراک در یک رستوران رده متوسط رقمی از ۸۰ هزار تومان دارد و در یکی از رستوران‌های ارزان‌قیمت، این مبلغ از ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان شروع می‌شود.

وجود فست فودهای معروفی که در سطح جزیره فعالیت می‌کنند نیز دست گردشگران تور داخلی را باز گذاشته تا بتوانند هزینه خوراک در کیش مقرون به صرفه‌تری داشته باشند.

برای مثال گردشگران می‌توانند یک ساندویچ تازه و لذیذ را تنها با پرداخت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان نوش جان کنند و لذت ببرند. از دیگر انتخاب‌هایی که گردشگران می‌توانند داشته باشند بهره بردن از رستوران‌های هتل است که منوی محدودتری به نسبت سایر رستوران‌های جزیره کیش دارند اما غذاهای ارزان‌تری را عرضه می‌کنند.

اجاره ویلاها

در کیش نیز مانند شمال ویلا به مسافران اجاره داده می‌شود. آقای صفایی در کیش به مسافران ویلا اجاره می‌دهد. او در پاسخ به خبرنگار «جهان‌صنعت» در رابطه با قیمت ویلاهای کیش گفت: ویلاهای یک‌خوابه از ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود تا دو میلیون تومان. ویلاهای دوخوابه از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود تا سه میلیون و پنج میلیون تومان.

به گفته او اگر بخواهید هفته آینده به کیش سفر کنید باید دو روز قبل رزرو کنید، شاید قیمت‌ها ارزان‌تر شده باشد. اگر بدشانس باشید، ممکن است قیمت ویلاها بالا رفته باشد.

با چانه‌زنی قیمت‌ها پایین می‌آید

آقا یوسف که او هم در کار کرایه ویلاهای مختلف است به خبرنگار «جهان‌صنعت» گفت: قیمت ویلاهای دوخوابه از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالاست.

بعد از کلی چانه‌زنی خبرنگار «جهان‌صنعت» او به ۹۰۰ هزار تومان نیز راضی شد. آقا یوسف می‌گوید با این قیمت‌ها بهترین کار فروش ویلاهاست اما به نظر می‌رسد مالکان ویلا از درآمد خود راضی باشند. به هرحال درصد بالایی را برای دلالی باید بپردازند.

معرف باید زنگ بزند!

آقای صفایی اما به نظر می‌رسد قبلا تجربه سروکار داشتن با خبرنگارها را داشته است. او تاکید کرد تا آشنایی ندهید و آشنایتان با من تماس نگیرد و خود را معرفی نکند از ویلا خبری نیست!

هزینه‌های بالای سفر به کیش

بسیاری معتقدند قیمت کیش با سفر به استانبول برابر است. این مقایسه و استدلال اگرچه درست نیست اما هزینه سفر به کیش به حدی گران است که این جزیره تبدیل به مقاصد لاکچری شده است.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهخواندنی
شناسه : 232440
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا