بخش خصوصی عیار خود را نشان دهد

به گزارش جهان صنعت نیوز: آنچه در این میان اهمیت دارد این است که در مرحله نخست به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و نیز اقتصاددانان بیرون از قدرت فرصتی برای مشارکت داده نشد. حالا که ارقام لایحه بیرون آمده و فعالان اقتصادی ، اجتماعی، صنعتی و مالی تا اندازه‌ای با مرزها و محدودیت‌ها و دگرگونی‌های لایحه ۱۴۰۱ آشنا شده‌اند اگر می‌خواهند برای ثبت در تاریخ هم که شده سهمی در تغییرات بودجه داشته باشند آخرین فرصت‌ها و روزهای اثرگذاری در پیش است.

به نظر می‌رسد اتاق بازرگانی ایران به مثابه مادر تشکل‌ها می‌تواند با استفاده از توانایی‌های تشکل‌های بزرگ وابسته به خود یا با دعوت از اقتصاددانان آشنا به بودجه و برنامه بیشترین سهم را در ایجاد نظرخواهی داشته باشد. توصیه نگارنده به اتاق ایران این است که از امروز تا روزی که لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق چکش‌کاری شده و به صحن علنی بیاید و حتی در همان روزها برنامه‌های فشرده و ویژه برای بررسی لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت برقرار کرده و حتی هر روز را برای بیان واقعیت‌های لایحه به تشکل‌های بزرگ و تشکل‌هایی که آمادگی دارند تا این لایحه را زیر نقد قرار دهند اختصاص دهد.

 بخش خصوصی ایران این روزها بهترین و آخرین فرصت‌ها را برای نشان دادن شهامت بیان حقایق از یک‌سو و نیز نشان دادن توانایی‌های دانش تخصصی در بخش‌های مختلف به دولت و شهروندان را دارند. برگزاری هر روز یک میزگرد یا همایش نیم‌روزه در اتاق بازرگانی ایران و نیز فعالیت گسترده مرکز پژوهش‌های اتاق ایران برای نقد کارشناسانه لایحه بودجه یک ضرورت تمام‌عیار است. شاید برخی از تشکل‌ها و نیز اعضای هیات‌رییسه اتاق از همین امروز با دلسردی و ناامیدی با این داستان برخورد کرده و اصرار کنند ما می‌گوییم اما دولت کار خود را می‌کند اما این بدترین حرف و رفتار است.

بخش خصوصی به اتاق ایران نمایندگی داده است تا در این روزهای سرنوشت‌ساز نشان دهد چه اندازه توانایی و دانایی بسیج کارشناسان و اقتصاددانان و مدیران ارشد تشکل‌ها را دارد و دانش بخش خصوصی در نبرد با دانش و خواسته کارشناسان دولتی تا چه اندازه است. اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌ها نباید اگر ساکت نشستند و چیزی نگفتند پس از تصویب لایحه در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی اعتراض کنند. باید نشان دهید عیار کارشناسی بخش خصوصی و نیز دلاوری بخش خصوصی درباره مهم‌ترین سند مالی و سیاسی و اقتصادی کشور چقدر است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 234923
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا