دامدار کارت این هفته رونمایی می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: سیدجواد ساداتی نژاد روز شنبه ۲۲ آذر در قرارگاه امنیت غذایی استان مرکزی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم با محصولات کشاورزی به صورت روزانه ارتباط دارند لذا رصد و پایش این حوزه نیز باید به صورت روزانه انجام شود.

وی افزود: تالاب میقان اراک از جمله کانون های آنفلوانزاست که باید با دقت و حساسیت مورد توجه قرار گیرد.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر بازرسی هوشمند تصریح کرد: در استان مرکزی نیز باید همانگونه که توزیع هوشمند انجام می شود، بازرسی هوشمند نیز برای نظارت هرچه بیشتر بر قیمت محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

ساداتی نژاد بیان کرد: زیرساخت های بازارگاه برای توزیع اینترنتی محصولات کشاورزی باید در اراک نیز ایجاد شود.

وی ضمن اشاره به کمبود خودرو و نیروی انسانی برای کنترل قیمت محصلات کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: از استانداری مرکزی انتظار می رود که برای کنترل هرچه بهتر قیمت محصولات کشاورزی یک خودرو از هر دستگاه به صورت امانی در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: بر اساس قراری که با سازمان صمت بوده باید پرسنل و خودرو نیز برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی در اختیار جهادکشاورزی قرار گیرد.

ساداتی نژاد عنوان کرد: در راستای رفع انباشت دام پرواری، پشتیبانی امور دام طبق توافق خرید تضمینی را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: نهاده به طور ۱۰۰ درصدی فقط به دامداری صنعتی و طیور تخصیص داده می شود و عملا بخش دام روستایی و عشایری فقط به عنوان کمک نهاده دریافت می کنند و دامداری گوشتی از سبد قیمت گذاری خارج شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 234980
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا