درآمد حاصل از پروازهای عبوری صرف نوسازی صنعت هوایی می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، «سیاووش امیرمکری» افزود: درآمدهای شرکت تا سقف ۵۱ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱به‌عنوان درآمدهای اختصاصی صرف انجام مأموریت‌های شرکت، شامل نوسازی سامانه‌های هوایی و توسعه فرودگاه‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: درآمدهای مذکور در راستای انجام وظایف و مأموریت‌های مصوب و در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ که به تصویب مراجع قانونی رسیده است، به مصرف خواهد رسید و امیدواریم با بهبود شرایط هوانوردی دنیا و افزایش آمار سفرهای هوایی و پروازهای عبوری با افزایش مسیرهای پروازی و اقتصادی کردن مسیرهای مذکور درآمدهای شرکت از رقم پیش‌بینی شده نیز فراتر رود.

امیرمکری با اشاره به توافقات به‌عمل آمده با ستاد کل نیروهای مسلح به‌منظور کاهش مناطق دارای محدودیت پروازی و افزایش مسیرهای پروازی مازاد بر ۱۳۲ مسیر موجود با هدف اقتصادی کردن مسیرهای عبوری از فضای کشور، گفت: امیداوریم با کاهش محدودیت‌های موجود در فضای کشور، درآمدهای ارزی ناشی از ارائه سرویس‌های هوانوردی افزایش یافته و از ظرفیت‌های به‌وجود آمده، کشور منتفع شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن اشاره به توافق با ستاد کل نیروهای مسلح درباره ارتقای امنیت و ایمنی پروازها و جذب بیشتر پروازهای بین‌المللی عبوری از فضای کشور بر لزوم بهسازی و ارتقای سامانه‌های ناوبری، ارتباطی و نظارتی از محل منابع حاصل از افزایش درآمدها تاکید کرد.

با هدف افزایش درآمد ارزی، وزارت راه و شهرسازی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح موظف به افزایش مسیرهای پروازی و تسهیل عبور و مرور پروازهای بین‌المللی از فضای جمهوری اسلامی ایران شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 235105
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا