درآمد هنگفت غول های انگلیس در این فصل لیگ قهرمانان

جهان صنعت نیوز| بدنبال قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا فهرست پاداش ها، عواید و در آمدهای ناشی از حق پخش تلویزیونی قهرمان و نایب قهرمان این دوره از رقابت ها منتشر شد.

لیورپول شب گذشته در ورزشگاه واندا متروپولیتانو مادرید با پیروزی ۲ بر صفر مقابل تاتنهام در فینال لیگ قهرمانان اروپا برای ششمین بار عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

«محمد صلاح» و «دیووک اوریگی» گل‌های قرمزها را در مسیر فتح عنوان قهرمانی به ثمر رساندند.

جشن قهرمانی تا پاسی از شب ادامه داشت؛ جشنی که «یورگن کلوپ» سرمربی لیورپول آن را بهترین لحظه دوران مربیگری خود تا اینجای کار توصیف کرد. این جام پس از قهرمانی در دی اف بی پوکال به همراه بورسیا دورتموند در سال ۲۰۱۲، اولین عنوان قهرمانی مرد آلمانی محسوب می‌شود.

در این بین، گفته می‌شود این قهرمانی از لحاظ مالی مبلغ قابل توجهی را به عنوان پاداش به حساب باشگاه سرازیر خواهد کرد.

شاگردان کلوپ علاوه بر مبالغی که در مسیر راهیابی به فینال به دست آورده‌اند، برای بردن فینال ۱۷ میلیون پوند دریافت می‌کنند.

مرحله گروهی ارزشی معادل ۱۳.۲ میلیون پوند داشت که به ازای هر بازی صرف نظر از باخت یا برد، مبلغی را نیز شامل می‌شد؛ لیورپولی‌ها برای راهیابی به جمع ۱۶ تیم پایانی ۸.۲ میلیون پوند، بابت رسیدن به یک چهارم ۹ میلیون، به ازای رسیدن به جمع چهار تیم ۱۲.۹ میلیون و بابت راهیابی به فینال ۱۲.۹ میلیون پوند دیگر دریافت کردند.

در سوی دیگر تاتنهامی ها مبالغ مشابهی را دریافت کرده‌اند و تنها وجه تمایز آنها با قهرمان ۲ میلیون پوندی است که کمتر از قرمزهای آن فیلد به جیب زده‌اند. به عبارت دیگر، تیم قهرمان ۱۷ میلیون و نایب قهرمان ۱۵ میلیون پوند دریافت کرد که به طور کلی انتظار می‌رود عوائد شاگردان کلوپ در قالب پاداش، در مجموع به ۶۶ میلیون پوند برسد.

لازم به ذکر است که مبلغ مذکور بدون احتساب سهم آنها از درآمد ۲۶۰ میلیون پوندی از قبل حق پخش تلویزیونی است.

تخمین زده می‌شود که سهم هر کدام از باشگاه‌های لیورپول و تاتنهام از عوائد حق پخش تلویزیونی ۳۱ میلیون پوند باشد.

این بدان معنا است که غول‌های آنفیلد بابت قهرمانی در رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان مبلغی در حدود ۹۷.۵ میلیون پوند به جیب زده و در سوی دیگر شاگردان «مائوریتسیو پوچتینو» با اختلاف ۲ میلیون پوندی، ۹۵ میلیون درآمد داشتنه اند.

رقم‌هایی چشمگیر که می‌تواند مسیر آنها را برای تکرار موفقیت‌های خود در فصل آینده تا اندازه زیادی هموار کند.

ورزشی
شناسه : 23759
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا