مردم پاکستان ۲۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   به نقل از عرب نیوز، طبق یک مطالعه تحقیقاتی جدید، ارزهای دیجیتال و دارایی‌های رمزنگاری شده در پاکستان نسبت به دارایی های دیگر در این کشور طی سال جاری میلادی از عملکرد بیشتری برخوردار بودند، به طوری که در سال ۲۰۲۱ پاکستان به ارزش حدود ۲۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال ثبت کرده است که این مقدار بیش از ذخایر فعلی بانک مرکزی این کشور محسوب می‌شود.

بانک مرکزی پاکستان در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ارز قانونی صادر شده یا تضمین شده توسط دولت این کشور نیستند. اما علیرغم این اظهارات، علاقه به ارزهای دیجیتال در حال افزایش است.

این کشور پس از هند و ویتنام رتبه سوم را در شاخص جهانی پذیرش ارزهای رمزنگاری شده در سال‌های ۲۰۲۰-۲۱۲۱ به خود اختصاص داد.

فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان، بالاترین نهاد تجاری این کشور، در یک گزارش تحقیقاتی جدید نوشت: پاکستان در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ حدود ۲۰ میلیارد دلار ارزش ارز دیجیتال ثبت کرد که نشان دهنده افزایش غیرطبیعی ۷۱۱ درصدی است.

بانک مرکزی این کشور تاکنون در مورد یافته های این فدراسیون اظهار نظری نکرده است.

فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان همچنین اعلام کرد که ارزهای رمزنگاری شده در طول همه‌گیری ویروس کرونا رشد کرده‌اند.

به گفته این نهاد، بزرگ‌ترین صرافی رمزنگاری مورد استفاده توسط سرمایه‌گذاران پاکستانی بایننس است که دفتر مرکزی آن در جزیره کیمن قرار دارد.

در حالی که استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان به اتفاق آرا در دسامبر ۲۰۲۰ قطعنامه ای را برای قانونی کردن ارزهای دیجیتال تصویب کرد و در مارس ۲۰۲۱ یک کمیته مشورتی تشکیل داد، اما تصدیق کرد که تصمیم نهایی در مورد ارز دیجیتال تنها توسط دولت فدرال می تواند گرفته شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 237904
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا