بازگرداندن محصولات کشاورزی توسط برخی کشورها «سوءتفاهم» ساده است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  وی اظهار کرد: تنها محصولی که به ایران بازگردانده شد، فلفل بود و هیچ محصول دیگری بازگردانده نشده است. وی در ادامه افزود: این شرایط، شرایط تازه‌ای بود. کشاورزان ما به دلیل وضعیتی که دولت سابق برایشان به وجود آورده بود، متاسفانه اصلا باور نمی‌کردند که به این موفقیت‌ها دست پیدا کنند. نکته دیگری که وجود دارد این است که دولت سابق کشاورزان ما را با شرایط کشورهای هدف آشنا نکرده بود به همین خاطر برخی کشورها محصولات ما را برگردانند.

علیزاده با تاکید بر این قضیه که «این اتفاق یک سوءتفاهم ساده است» به «دیده‌بان ایران» گفت: در همین راستا هم مجلس و هم دولت اقدامات خوبی را انجام دادند. در حال حاضر یک هیات از طرف دولت و کمیسیون کشاورزی در روسیه هستند و این مطالب پیش‌آمده را حل خواهند کرد. قطعا این شرایط یک سوءتفاهم ساده است و نشان از آلودگی محصولات ما نیست.دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم افزود: کشورهای مختلف قرنطینه‌های خاص خودشان را دارند. حالا که ما به سمت صادرات در ابعاد بسیار گسترده می‌رویم باید این قرنطینه‌ها را بشناسیم و در کشت‌مان موارد لازم را رعایت کنیم تا دچار مشکل نشویم.

عضو کمیسیون کشاورزی در پاسخ به این سوال که این قضیه فقط به روسیه و صادر کردن فلفل برنمی‌گردد و همین چند روز پیش بود که رییس اتحادیه بارفروشان مشهد اعلام کرد که ازبکستان و ترکمنستان هم مانع وارد شدن سیب‌زمینی‌های ایران به کشور خود شدند، گفت: بنده از این قضایا مطلع نیستم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 238141
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا