سخنگوی دولت:خبرهای خوب گشایش‌های ارزی در راه است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت درخصوص وضعیت منابع ارزی کشور گفت: کشور در شرایط تحریمی قرار دارد و با شرایط عادی قابل قیاس نیست، اما به نسبت شرایط تحریمی، فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد. وی در ادامه اضافه کرد: وضعیت درآمد ارزی کشور مناسب است که شاهد ثبات بازار ارزی هستیم و در همین مدت هم بسیاری از روزها در بازار نیما، عرضه ارز بیش از تقاضا بوده و با مسیرهایی که دولت در حال طی کردن آنها است مستمرا منتظر شنیدن خبرهای خوب گشایش‌های ارزی باید بود.

سخنگوی دولت درباره شایعه افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار ندارد. دولت به دنبال توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین است و طرحی برای توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین به صورت آزمایشی در دو جزیره پیش‌بینی شده است. براساس این طرح بنزین به افرادی که خودرو هم ندارند اختصاص می‌یابد.وی درباره حذف ارز ترجیحی نیز اظهار کرد: سیاست اقتصادی گذشته در خصوص اختصاص ارز ترجیحی برای کارشناسان و فعالان اقتصادی پوشیده نیست و این شرایط تورمی امروز هم ناشی از امثال همین سیاست‌های اقتصادی است.

در همین راستا مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰، سقفی برای ارز ترجیحی در نظر گرفته بود که تقریبا تمام این منابع تا پیش از شروع به کار دولت جدید هزینه شده بود و دولت سیزدهم برای پرداخت‌های مربوط به چندماه باقی‌مانده تا پایان سال نیاز به اخذ مجوز جدید از مجلس داشت که برای این منظور یک لایحه دوفوریتی به مجلس محترم ارسال کرد که فوریت آن مورد تصویب قرار نگرفت. لذا دولت عملا مکلف شد سیاست اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها را با سرعت بیشتری در پیش بگیرد.

بهادری‌جهرمی در ادامه اضافه کرد: اولویت دولت حفظ قدرت خرید مردم است و قبل از هر اقدامی، ضمن اطلاع‌رسانی لازم به مردم، اقدامات حمایتی انجام خواهد شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 238179
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا