بهبود انتظارات جوامع در افق سال ۲۰۲۲

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این نظرسنجی در پلتفرم مشاوره آنلاین این شرکت صورت گرفته و طی آن از شرکت‌کنندگان درخواست شده تا پیش‌بینی‌های شخصی خود را برای سال ۲۰۲۲ ارائه دهند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد اگرچه همچنان نگرانی‌هایی در خصوص افزایش قیمت‌ها و مسائل محیطزیست وجود دارد، اما اکثر مردم احساس می‌کنند که در سال جدید اوضاع به ویژه وضعیت اقتصادها بهتر خواهد شد.

بحران کرونا

علی‌رغم اینکه وجود کووید‌۱۹، خود به تنهایی موجب خوش‌بینی نمی‌شود، اما پیشرفت برنامه‌های واکسیناسیون این امید را به مردم جهان می‌دهد که امکان بهتر شدن اوضاع وجود دارد. بیش از نیمی از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی بر این باورند که بیش از ۸۰ درصد از جمعیت جهان حداقل یک دوز واکسن را در سال ۲۰۲۲ دریافت خواهند کرد. در میان جوامع مورد بررسی، مردم منطقه آمریکای لاتین نسبت به سایر کشورها در خصوص موفقیت واکسیناسیون خوش‌بین‌تر هستند (۸۱ درصد در پرو، ۷۶ درصد در برزیل و ۶۹ درصد در شیلی)؛ این درحالی است که اروپایی‌ها در این زمینه از سایر مناطق بدبین‌تر هستند. به عنوان مثال تنها ۴۲ درصد از فرانسوی‌ها، ۳۸ درصد از سوییسی‌ها و ۳۳ درصد از آلمانی‌ها انتظار دارند که بیش از ۸۰ درصد مردم جهان در سال ۲۰۲۲ حداقل یک دوز واکسن کووید‌۱۹ را دریافت کنند.

محیط‌زیست

اگرچه اکثر مردم در سراسر جهان در انتظار تشدید رویدادهای مربوط به تغییرات اقلیمی در سال ۲۰۲۲ هستند (به ویژه در کشورهای اروپایی که طی سال ۲۰۲۱ به شدت تحت تاثیر سیل قرار گرفتند) با این حال خوش‌بینی بیشتری نسبت به آمادگی مردم برای مهار تغییرات مزبور وجود دارد. بیش از دو پنجم (۴۵ درصد) پاسخ‌دهندگان، انتظار دارند در سال ۲۰۲۲ افراد کمتری نسبت به سال ۲۰۱۹ بتوانند با توجه به شرایط آب و هوایی مسافرت هوایی داشته باشند. قوی‌ترین دیدگاه‌ها در این خصوص متعلق به کشورهای چین، سنگاپور و مالزی به ترتیب با ۶۸ درصد، ۶۷ درصد و ۶۶ درصد است.

اقتصاد

خوش‌بینی نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی جهان در حال افزایش است. انتظارات مردم برای ثبات بازار دارایی و سهام در سال ۲۰۲۲ بیشتر از سال ۲۰۲۱ (زمانی که ۴۰ درصد بر این باور بودند که احتمالا بازارهای عمده دارایی و سهام در سراسر جهان سقوط کنند) است. اگرچه سه چهارم مردم در سراسر جهان انتظار دارند روند افزایش هزینه‌ها و قیمت‌ها در کشورهایشان سریع‌تر از افزایش درآمدشان باشد، بیش از دو‌پنجم پاسخ‌دهندگان (۴۲ درصد) سقوط بازار دارایی و سهام در سال ۲۰۲۲ را بعید می‌دانند.

جامعه

تقریبا یک‌سوم مردم در سراسر جهان انتظار دارند جامعه آنها در نتیجه رویدادهای دو سال گذشته در سال ۲۰۲۲ تحمل بیشتری داشته باشد. این احساس در چین، جایی که ۸۳ درصد انتظار افزایش صبوری را در سال ۲۰۲۲ دارند بیشترین و در فرانسه تنها با ۹ درصد کمترین تعداد موافق را به خود اختصاص داده است. بیش از هفت نفر از هر ۱۰ نفر (۷۱ درصد) بر این باورند که با بازگشت مردم به دفاتر کار در سال ۲۰۲۲، مراکز شهرها پرجنب‌و‌جوش‌تر می‌شوند. این رقم در کشور چین ۸۷ درصد و در کشورهای آرژانتین، برزیل و کلمبیا ۷۸ درصد است.

فناوری

مطابق با نظر‌سنجی صورت‌گرفته، ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان احتمال می‌دهند که در سال ۲۰۲۲، افراد زیادی اوقات زندگی خود را در دنیای مجازی سپری کنند. همچنین ۳۸ درصد از آنها احتمال می‌دهند که در سال ۲۰۲۲ قوانین سختگیرانه‌ای توسط دولت‌ها برای بنگاه‌های بزرگ فعال در زمینه فناوری وضع شود.

تهدیدات جهانی

در سال ۲۰۲۲ همچنان موارد زیادی برای نگرانی وجود دارد. اما طبق نظرسنجی صورت‌گرفته، تهاجم بیگانگان در صدر فهرست نگرانی‌های اکثر افراد نیست و تنها ۱۴ درصد احتمال چنین موردی را می‌دهند، اگرچه تقریبا یک‌سوم مردم در هند انتظار دارند که از بازدیدکنندگان سایر سیاره‌ها استقبال کنند. در عین حال، ۳۹ درصد مردم انتظار دارند حداقل یک شهر از کشورشان تحت‌تاثیر بلایای طبیعی قرار گیرد، ۳۸ درصد هم بر این باورند که هکرهای خارجی ممکن است سیستم‌های فناوری اطلاعات آنها را خراب کنند، ۳۴ درصد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را محتمل می‌دانند و ۲۷ درصد از هوش مصنوعی سرکش واهمه دارند.

چشم‌انداز ۲۰۲۲

طبق نظرسنجی صورت‌گرفته، در مجموع حدود ۷۷ درصد از مردم انتظار دارند سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱، سال بهتری باشد. در نظرسنجی مشابه انجام‌شده در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰، حدود ۹۰ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باور بودند که سال مزبور، سال بدی برای کشورشان بوده است. در پاسخ به همین سوال در پایان سال ۲۰۲۱، این رقم به ۷۷ درصد کاهش یافته است. در نظرسنجی سال ۲۰۲۱، حدود ۵۸ درصد اتفاق نظر دارند که سال مزبور، سال بدی برای آنها و خانواده‌هایشان بوده، درحالی که این رقم در نظرسنجی سال ۲۰۲۰ حدود ۷۰ درصد بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 239281
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا