جزئیاتی از واگنهای مترو تهران که به قم رفت
به گزارش جهان صنعت نیوز: مهدی شایستهاصل درباره چرایی اعزام یک رام قطار برای متروی قم گفت: بر اساس اساسنامه شرکت بهرهبرداری مترو این شرکت میتواند برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به کمک شهرهای دیگر رود که میتواند جذب درآمد هم برای این شرکت داشته باشد.
وی با بیان اینکه برای قم یک رام قطار سهواگنه درنظر گرفته شده است که به مدت ۳۰ روز برای تست گرم و سرد مترویشان به آنها قرض میدهیم، گفت: البته این قرض به شرط بستن قرارداد با استانداری قم و همچنین شهرداری قم است.
وی با بیان اینکه کارشناسان فنی متروی تهران در ایران بینظیر هستند و رتبه یک را دارند و به همین دلیل متروهای دیگر شهرها از کارشناسان ما برای انجام تستهای گرم و سرد کمک میگیرند تا اصطلاحا قطار روی ریل بیفتد، گفت: ما این رام قطار سه واگنه را تنها به مدت ۳۰ روز به آنها قرض میدهیم و بعد از آن خود شهرداری قم باید برای خرید تجهیزات قطارش اقدام کند و به ما ارتباطی ندارد.
وی با بیان اینکه این اقدام بر اساس درخواست رییسجمهور و با دستور مساعد شهردار تهران انجام میگیرد، گفت: ما بر اساس اساسنامه و قواعد حقوقی باید وارد مذاکره با استانداری و شهرداری قم شویم و هنوز پای میز مذاکره نیامدهاند اما باید قراردادی ببندیم و جزییات دقیق لحظه فعالیت، مبالغی که باید به متروی تهران بدهند و نحوه حرکت و چگونگی انجام تستها مشخص شود.
وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که این قطار به متروی تهران برگردد؟ افزود: ما تضامین لازم را باید از استانداری و شهرداری قم دریافت کنیم تا منافع مردم شهر تهران حفظ شود.
اخبار برگزیدهاقتصاد کلانلینک کوتاه :