شرایط کارت کیشوندی در سال ۱۴۰۰ چیست؟

به گزارش جهان صنعت نیوز:  کیشوند کیست و کارت کیشوندی چیست؟ کیشوند از ترکیب دو واژه «کیش» و «شهروند» به وجود آمده که به‌صورت خلاقانه آن را به کیشوند یا همان شهروند جزیره کیش تبدیل کرده‌اند. همان طور که  حدس بزنید، به ساکنین جزیره کیش، کیشوند گفته می‌شود.

در اصل می‌توان آن را مشابه پاسپورت یک کشور خارجی دانست، البته به آن اندازه هم مهم و  رسمی نیست؛ اما مزایای مخصوص به خود را دارد. جزیره کیش شرایط مناسبی برای زندگی دارد. به همین خاطر بیشتر جمعیت آن را جمعیت مهاجر و البته توریست‌ها تشکیل می‌دهد.

کیشوند افراید هستند که به‌صورت مدام در کیش زندگی می‌کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا کارت کشیوندی را بهتر بشناسید و با شرایط دریافت آن بیشتر آشنا شوید.

کیشوند کیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، جزیره کیش یک جزیره مهاجرپذیر و توریستی است. شرایط عالی توریستی باعث شده تا مسافران بسیاری همه‌ساله به این جزیره سفر کنند. مسافر نیاز به خدمات دارد و در نتیجه باعث ایجاد مشاغل مختلف می‌شود. به همین خاطر افراد بسیاری از شهرهای مختلف برای کار به کیش می‌آیند. از طرفی در جزیره کیش چند دانشگاه مختلف نیز وجود دارد.

پس جمعیت دانشجو و محصل را نیز باید به این تعداد افزود. حال باید در نظر گرفت که پیش از تبدیل شدن جزیره کیش به یک منطقه نمونه گردشگری، جمعیت بومی نیز در این منطقه زندگی می‌کردند. پس همین تنوع جمعیتی باعث شد تا واژه کیشوند و کارت کیشوندی به وجود بیاید.

شرایط کارت کیشوندی در سال ۱۴۰۰ چیست؟

کیش یک منطقه آزاد تجاری است. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در این جزیره وجود دارد. این مزایا شامل حال افرادی می‌شود که به‌صورت دائمی در کیش سکونت دارند.

کارت کیشوندی چیست؟

کارت کیشوندی نوعی کارت شناسایی است که در کیش کاربرد دارد. کارت کیشوندی در رنگ‌های مختلف ارائه می‌شود و هر رنگ مخصوص گروه خاصی از افراد است. به این ترتیب هر فرد با کارتی که در دست دارد می‌تواند از مزایای خاصی بهره‌مند شود. کارت کیشوندی همان طور که گفتیم نوعی پاسپورت یا مدرک شهروندی مخصوص به جزیره کیش است.

افرادی که دارای کارت کیشوندی هستند، ساکنین دائمی این جزیره به حساب می‌آیند و می‌توانند از خدماتی بهره‌مند شوند که مسافران قادر به استفاده از آن‌ها نیستند. در ادامه شما را با مزایای داشتن کارت کیشوندی آشنا می‌کنیم.

داشتن کارت کیشوندی چه مزایایی دارد؟

  • تخفیف استفاده از خدمات مختلف ورزشی، تجاری، تفریحی، انواع رستوران یا حتی اجاره ویلا کیش
  •  اجاره ویلا استخردار کیش همراه با تخفیف ویژه
  • امکان ورود و خروج خودرو به داخل جزیره
  •  استفاده از خودروهای پلاک کیش در شهرهای دیگر کشور. البته باید در نظر داشته باشید که مالکان خودرو تا یک ماه در سال امکان استفاده از خودروهای پلاک کیش را در شهرهای دیگر کشور دارند
  •  ارائه تخفیف به دانشجویانی که در دانشگاه‌های پردیس دانشگاه تهران، دانشگاه پردیس بین‌المللی و دانشگاه شریف تحصیل می‌کنند
  •  شرکت در قرعه‌کشی مراکز خرید کیش
  •  ارائه برای استخدام در ادارات کیش

چه افرادی قادر به دریافت کارت کیشوندی هستند؟

  •  بومیان محلی جزیره
  •  کارفرماهایی که از اداره مرکزی بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش دارای مجوز فعالیت اقتصادی هستند
  •  کارمندان شرکت‌ها، ادارات و همچنین ارگان‌های دولتی یا غیردولتی که در این شهر شغل دائمی دارند
  •  دانشجویان که مقیم کیش هستند و می‌توانند مدارکی دال بر سکونتشان در کیش داشته باشند. به این ترتیب با اجاره ویلا کیش به‌صورت سالانه یا حتی خرید انواع ویلا استخردار کیش یا مشابه آن می‌توانید اقدام به دریافت کارت کیشوندی کنید
  •  سرمایه‌گذارانی که اقدام به خرید ملک مسکونی در جزیره کیش کرده‌اند. این ملک می‌تواند یک ویلا استخردار کیش یا یک خانه مسکونی ساده با متراژ کم باشد. البته حداقل باید ۶ ماه از زمان انتقال سند مالکیت گذشته باشد. در این صورت کارت کیشوندی شامل حال مالک و افراد تحت تکلف او خواهد شد
  •  اتباع خارجی که دارای شرکت ثبت شده هستند و مجوز فعالیت از اداره بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش دریافت کرده باشند.

شرایط کارت کیشوندی در سال ۱۴۰۰ چیست؟

انواع مختلف کارت کیشوندی را بشناسید

  • کارت سبز: مخصوص افرادی که در کیش متولد شده‌اند و بومی این جزیره هستند
  •  کارت آبی: خانواده افرادی که به دلایل مختلف به جزیره کیش مهاجرت کرده‌اند
  •  کارت زرد: افراد مجردی که در جزیره کیش زندگی می‌کنند
  •  کارت کرم: ساکنین متاهلی که به دلایل مختلف به تنهایی در جزیره کیش زندگی می‌کنند
  •  کارت سفید: مخصوص بازرگانان، تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی
  • کارت صورتی: مخصوص بازرگانان، تاجران و سرمایه‌گذاران خارجی.

برای ارائه گواهی سکونت

شاید برایتان این سؤال به وجود بیاید که برای ارائه گواهی سکونت، باید اقدام به خرید کنید یا اجاره نیز کفایت می‌کند؟ در حقیقت با خرید واحد مسکونی و گذشت ۶ ماه از انتقال سند مالکیت، می‌توانید به‌راحتی کارت کیشوندی دریافت کنید؛ اما در نظر بگیرید که به‌راحتی با اجاره ویلا کیش نمی‌توانید اقدام به دریافت کارت کیشوندی نمایید.

در حقیقت در صورتی که یک ویلا یا خانه اجاره کرده‌اید، باید بتوانید ثابت کنید که در این جزیره قصد فعالیت اقتصادی طولانی مدت دارید. در غیر این صورت، ارائه یک اجاره نامه کوتاه مدت خانه کیش برای دریافت کارت کیشوندی کفایت نمی‌کند.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که بهتر است فقط افرادی که قصد تحصیل، کار یا زندگی بلندمدت در کیش را دارند، اقدام به دریافت کارت کیشوندی کنند. کارت کیشوندی اعتبار دارد و پس از مدتی باید تمدید شود. این کارت مزایای خاصی دارد و در صورتی که قادر به دریافت آن هستید، بهتر است اقدام کنید.

اخبار برگزیده
شناسه : 241668
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا