امکان حمله ملخ‌ها به هر شهری وجود دارد

جهان صنعت نیوز| علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال هجوم ملخ‌ها به برخی از کلان شهرهای کشور،  گفت:  هجوم ملخ‌ها در کشور تهدید بالقوه محسوب می‌شود که در حال حاضر شاهد رخداد آن در هفت استان هستیم، و احتمال وجود دارد که به سایر استان‌ها نیز حمله کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای کنترل و مدیریت هجوم ملخ‌ها در کشور که امکان دارد به شهرهای بزرگ نیز حمله کنند و خسارات غیرقابل جبرانی را برجای بگذارند دولت باید هرچه زودتر اعتبار لازم را تامین کند، ادامه داد: اعتبار مبارزه با ملخ‌ها باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون کشاورزی مجلس نشست‌های خوبی در خصوص مباره با ملخ‌ها برگزار شده است، تصریح کرد: مقرر شده کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت مجلس برای مبارزه با ملخ‌ها به عنوان آفت خطرناک استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مراتب را به سازمان برنامه، بودجه و محاسبات ارائه کرده است، عنوان کرد: حداقل اعتباری که برای مبارزه با ملخ‌ها باید در نظر گرفته شود ۳۰ میلیارد تومان است، علاوه بر تامین اعتبار نیاز است تا از ظرفیت سایر دستگا‌ه‌های دولتی در هر محلی که احتمال هجوم ملخ‌ها وجود دارد استفاده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه پس از اولین ریزش ملخ‌ها باید امکانات تمامی دستگاه‌ها برای مقابله با این آفت خطرناک بسیج شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس پیش بینی ‌ها شهری مانند تهران در معرض خطر هجوم ملخ‌ها نیست اما هر شهری می‌تواند توسط ملخ‌ها مورد حمله قرار بگیرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 24395
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا