اعتراضات آبی، این بار در سیستان

به گزارش جهان صنعت نیوز: شرکت‌کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی از مسوولان کشوری خواستند تا نسبت به دریافت حق‌آبه رودخانه هیرمند با مسوولان کشور افغانستان به طور جد وارد مذاکره شوند.این تجمع از ساعت ۹ صبح در پایانه مرزی میلک آغاز شد و پس از حدود دو ساعت پایان یافت. گویا این وسط شیشه‌ سه کامیون متعلق به اتباع افغانستان مستقر در پایانه مرزی هم شکسته شد و دخالت نیروهای انتظامی را به همراه داشت.

گفتی است، معاونت امنیتی وزارت کشور به دنبال این تجمع اعلام کرد که موضوع حق‌آبه ایران از رود هیرمند، از مسیر مذاکره و گفت‌وگو با مسوولان افغانستانی در حال حل شدن است. او تجمع صورت‌گرفته را غیرقانونی اعلام و تاکید کرد که «بدون شک با کسانی که دست به اقدامات غیرقانونی زده‌اند، برخورد خواهد شد.»

این اما همه ماجرا نیست و همین دیروز، تجمع اعتراض‌آمیز دیگری هم نسبت به دریافت حق‌آبه هیرمند در مقابل کنسولگری افغانستان در زاهدان برگزار شد. در این تجمع اعتراضی مردم از مسوولان کشوری خواستند تا نسبت به دریافت حق‌آبه هیرمند با مسوولان کشور افغانستان وارد مذاکره شوند.

تجمعات دیروز تمام شد و معلوم نیست که ادامه‌دار باشد یا نه اما مشکل آب هیرمند مشکلی قدیمی و ادامه‌دار است. حداقل دو بار از وقتی که طالبان در افغانستان مسلط شده خبر رسیده که سد کمال‌خان به روی ایران باز شده. فقره آخر که همین تازگی‌ها بود و دیدیم که با وجود اطلاع‌رسانی در ایران، از سوی مقامات طالبان تکذیب شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 244074
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا