حمید کشاورز در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده کروز:انقدر عاقل هستم که از دستگاه سیاسی فاصله بگیرم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از خبرگزاری میزان – هشتمین جلسه رسیدگی به متهمان پرونده کروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.در ابتدای جلسه قاضی صلواتی از متهم ردیف اول درخواست کرد تا برای دفاع از خود در جایگاه قرار گیرد.

حمید کشاورز مالک گروه کروز و بهمن در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینکه آیا تابعیت آمریکایی هم دارد، گفت: خیر فقط دارای تابعیت ایرانی هستم.

وی اظهار کرد: اساساً هیچکدام از اتهامات وارده را قبول ندارم و تمامی آنها را رد میکنم.کشاورز در ابتدای دفاعیاتش، توضیحاتی درباره فعالیتهای اقتصادی خود و شرکت کروز به دادگاه ارائه کرد.وی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی شرکت کروز در تامین قطعات خودرو در دوران تحریمها نیز اشاره کرد.کشاورز در ادامه با بیان اینکه برخی از اطلاعاتی که در کیفرخواست آمده دارای اشتباهاتی است، گفت: هیچ جایی از پرونده ما مجهول نبوده است.

وی با اشاره به خرید سهام ایران خودرو اظهار کرد: سال ۸۷ به همراه شریک خود آقای علیپور سهام ایران خودرو را خریداری کردیم و تا سال ۹۰ این سهام به میزان ۱۴ درصد افزایش یافت و به دنبال آن به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره ایران خودرو انتخاب شدیم و تا کنون هم به عنوان یک عضو غیرموظف در ایران خودرو حضور داریم و هیچ نقشی در اداره این شرکت بر عهده ما نیست. کشاورز اظهار کرد: طی سالهای اخیر اتهامات بسیاری علیه بنده مبنی بر اینکه به اطلاعات نهان شرکت ایران خودرو دسترسی دارم مطرح شده است، اما در هیئت تجدیدنظر شورای رقابت از اتهامات مبرا شدهام.

وی با اشاره به اظهارات نماینده حقوقی شرکت ایران خودرو مبنی بر اینکه علیه گروه کروز شکایت کردهاند، گفت: به عنوان بزرگترین سهامدار ایران خودرو توانایی مقابله با شکایت این شرکت علیه خود را ندارم. کشاورز درباره خرید گروه خودروسازی بهمن گفت: سال ۹۵ و زمانی که گروه بهمن به مزایده گذاشته شد در قالب یک شرکت ثالث و با گرفتن شریک سومی قسمتی از سهام گروه بهمن را خریداری کردیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 245140
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا