زالی: اعمال محدودیت‌ها مانع گسترش اُمیکرون نمی‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:   علیرضا زالی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به سرعت شیوع سویه اُمیکرون، شکل گیری هرنوع تجمع را فرصتی برای تشدید ابتلای به آن خواند و افزود: تا حد امکان باید از شکل گیری تجمعات تحت هر شرایطی جلوگیری کرد چرا که امیکرون امکان شیوع بالایی در این وضعیت را دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان هستیم اظهار داشت: دامنه پیک ششم شکل گرفته و در کشورهای اروپایی نیز تعداد افراد بستری شده نسبت به پیک قبل بیشتر است و نباید نسبت به افت تعداد فوتی ها و حال مبتلایان ساده انگاری کرد.

زالی با اشاره به اعلام آماده باش به ۱۰۸ رئیس بیمارستان استان تهران گفت: نکته مهم بحث گسترش تعداد تخت های مربوط به بستری کودکان است که به سرعت پیش می رود و باید برای مقابله با وخامت اوضاع آمادگی لازم را داشت.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران خاطرنشان کرد: تجربه کشورهای موفق در زمینه کاهش مرگ و میر نیز نشان میدهد که ارزانترین و آسانترین راه  برای مقابله با اومیکرون ترغیب مردم برای دریافت دُز یادآور واکسن کروناست.

وی با بیان اینکه در استان تهران تاکنون برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است، اعلام کرد: این میزان تزریق فاصله قابل توجهی نسبت به تعداد ۱۰ میلیون نفری برای دُز اول و ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری دُز دوم دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: طی ۱۰ روز گذشته با توجه به استقبال مردم نسبت به تزریق دُز سوم واکسن، روزانه ۱۰ هزار نفر تعداد تزریق کنندگان نسبت به روز قبل افزایش دارد و تا دیروز (جمعه) رقم ۱۱۰ هزار نفری نیز به ثبت رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم تداوم فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون اضافه کرد: باید نسبت به استمرار واکسیناسیون از طریق مشارکت سایر دستگاه ها اقدام شود. 

زالی ادامه داد: در این مدت تنوع واکسن به افزایش رغبت شهروندان برای دریافت آن نیز کمک کرده و در روزهای پیش رو نیز تعداد جدیدی از واکسن های تولید داخل برای دُز سوم افزایش می یابد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 245709
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا