دو میلیون پوز در آستانه اتصال به سامانه مالیاتی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمد مسیحی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌های ظالمانه نقش مالیات در بخش بودجه اهمیت دوچندانی پیدا کرده است، گفت: همه تلاش این بود که بتوانیم کسری بودجه را با استفاده از مالیات پوشش دهیم.

وی افزود: در همین راستا طی دو سال اخیر تحقق بیش از صد درصدی درآمدهای مالیاتی را شاهد بودیم و امیدوار هستیم همین روند را تا پایان سال داشته باشیم. سازمان امور مالیاتی به ‌عنوان یک ارگان حاکمیتی وظیفه دارد مدیریت چالش‌های اجتماعی را نیز کنار کار سخت مالیات‌ستانی در نظر داشته باشد.

مسیحی گفت: با توجه به شرایط تحریم و کرونا تلاش شد براساس تسهیلات تعیین‌شده توسط دستگاه‌های تصمیم‌گیر نهایت همراهی را با فعالان اقتصادی داشته باشیم. موضوعی که مهم است، کاهش شکاف مالیاتی است. در دولت به‌جد دنبال معرفی پایه‌های مالیاتی هستیم. قانون جدید مالیات بر ارزش نیز در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، با وجود تمام کاستی‌ها این قانون عملیاتی شده است.

این مقام مسوول گفت: معرفی پایه‌های مالیاتی در قوانین بودجه کار مجری را سخت می‌کند و باید تلاش شود تا پایه‌های جدید مالیاتی با قوانین مدون‌تر این اتفاق رخ دهد.

مسیحی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت اتصال دستگاه‌های کارتخوان به سامانه‌های مالیاتی و نگرانی اصناف در این مورد گفت: قرار است همکاری در قالب ماده ۱۱ قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی صورت گیرد که همان بحث مربوط به ساماندهی پوزهاست. از حدود ۱۱ میلیون دستگاه پوزی که در کشور وجود دارد قرار نیست همه مودی مالیاتی باشند و به ‌طور متوسط این افراد چهار تا پنج پوز دارند.

وی در خاتمه با اشاره به نگرانی‌ها درباره اتصال دستگاه‌های پوز به پرونده مالیاتی گفت: با توجه به جدید بودن این بحث ممکن است نگرانی‌هایی در این خصوص ایجاد شود که گزارش‌هایی به ما منعکس شده است، البته این موضوع در سایر کشورها نیز مسبوق به سابقه است و باید این موضوع مدیریت شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 245814
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا