تعطیلی ۸ کارخانه فورد به دلیل کمبود تراشه

به گزارش جهان صنعت نیوز:   به نقل از رویترز، سخنگوی فورد موتور (F.N) روز جمعه به رویترز گفت که قصد دارد تولید ۸ کارخانه خود در ایالات متحده، مکزیک و کانادا را در طول هفته آینده به دلیل محدودیت‌های عرضه تراشه متوقف یا تولیدات آنان را به شدت کاهش دهد.

این تغییرات یک روز پس از آن اتفاق افتاد که خودروسازی فورد در دیترویت هشدار داد کمبود تراشه منجر به کاهش حجم خودرو در سه ماهه سال جاری خواهد شد و برای حل این مشکل راهکاری ندارد.

آنطور که مسئولین این خودروسازی می‌گویند تولید در کارخانه‌های میشیگان، شیکاگو و کواتیتلان و مکزیک به حالت تعلیق در خواهد آمد. در کانزاس سیتی، تولید پیکاپ‌های F-۱۵۰ متوقف خواهد شد و کارگران فورد این ایالت تنها یک شیفت برای تولید وانت‌های ترانزیت به سر کار خواهند رفت.

خودروساز دیترویت همچنین یک شیفت یا برنامه تولید خود را کاهش داده که این امر دقیقاً به مثابه و مانند کارخانه‌های خودروسازی در دیربورن، کنتاکی و لوئیزویل اجرا خواهد شد، از طرف دیگر پرداخت اضافه کاری به کارگران این شرکت خودروسازی در کارخانه Oakville کانادا به صورت کامل حذف خواهد شد.

همه این تغییرات شرکت‌های زیر مجموعه فورد از ۷ فوریه شروع می‌شود اعمال خواهد شد.

سهام فورد روز جمعه پس از اینکه این خودروساز درآمد سه ماهه کمتر از حد انتظار را منتشر کرد و پیش‌بینی کرد که روند بهبود تولید خودرو در سال ۲۰۲۲ نسبت به رقیب جنرال موتورز (GM.N) کندتر باشد، سقوط زیادی کرد.

با این حال، این شرکت معتقد است که برحسب انتظارها حجم خودرو تولید کرده خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی بهبود یابد و بتوانند آنها را در بازارهای سراسر جهان عرضه کند.

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 245989
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا