با بهترین نفرات، بهترین محصول را ارائه می‌دهیم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  طبق گزارشی که گروه بهمن ارائه داده است، تولید هزار دستگاه وانت برای امسال در خط تولید قزوین پیش‌بینی شده و قرار است این میزان در سال آینده به ۱۰ هزار دستگاه افزایش یابد. همچنین برآوردها نشان می‌دهد که در راه‌اندازی این پروژه ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند و برای تکمیل فاز نهایی نیز ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه لازم است.

پروژه‌ای با همت نیروهای داخلی

در همین رابطه روز گذشته بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن با بیان اینکه سال آینده عملیات شرکت شاسی‌ساز نیز در قزوین آغاز به کار می‌کند، اعلام کرد: خط تولید وانت این شرکت به قزوین انتقال داده شده و سدان جدید گروه بهمن جایگزین آن خواهد شد. همچنین صفر تا ۱۰۰ این پروژه بدون حضور خارجی‌ها و با همت مهندسان و پرسنل بهمن‌موتور و بهمن‌دیزل اجرایی شد.

افزایش ۱۰۰ درصدی تولید نسبت به سال گذشته

از سوی دیگر حسین خضری مدیرعامل بهمن‌دیزل نیز در این مراسم خاطرنشان‌ کرد: ۵۰ درصد سهم بازار کامیونت کشور در اختیار بهمن‌‌دیزل است و بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از خودروهای ناوگان حمل‌و‌نقل کشور از محصولات این شرکت است.
گفتنی است، مدیرعامل بهمن‌دیزل در دی‌ماه نیز با بیان اینکه تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته، از تولید کامیونت جدید فورس در ظرفیت‌های ۶ و ۵/۸ تن و همچنین ارائه کامیون کشنده جدید پرقدرت و با تکنولوژی بالا طی دو ماه آینده خبر داده بود.

به گزارش «جهان‌صنعت»، حمید کشاورز سهامدار گروه بهمن نیز در مراسم روز گذشته با اشاره به اهمیت ساخت محصول باکیفیت در گروه بهمن گفت: ایران یکی از مناسب‌ترین کشورها در منطقه برای تولید خودرو است و تنوع آب‌وهوایی، بزرگی سرزمین و وجود سوخت شرایط یک بازار خوب را فراهم کرده است. ولی باید اراده و فکر را به کار بگیریم و از دل خلاقیت‌های جوانان بهترین محصول را تولید و عرضه کنیم.

کشاورز افزود: از ۴۰ سالی که در صنعت هستیم، ۳۰ سال است که در صنعت خودرو‌سازی وارد شده و همیشه سعی کردیم یاد بگیریم. پنج سال گذشته که به بهمن پیوستیم در کنار ۲۰۰ هزار سهامدار در گروه بهمن تلاش کردیم خود را باور داشته باشیم تا بتوانیم آرام‌آرام یک خودروساز بشویم. هرچند راه زیادی داریم در صنعت خودرو تا به آنچه در ذهن داریم برسیم.

این کارآفرین و سهامدار بهمن در ادامه گفت: در صنعت خودرو ذی‌نفع باید هم سازنده باشد و هم مصرف‌کننده تا پایداری اتفاق بیفتد. در واقع توسعه شرط اصلی برای یک تولید مناسب است. اصلی که در پنج سال گذشته در بهمن رواج داده‌ایم این است که از خودمان انتقاد کنیم. ما با بهترین‌ها که در بهمن جمع شده‌اند باید بهترین محصولات را ارائه دهیم.

حمید کشاورز در خصوص پروژه انتقال خط وانت گفت: این برنامه را پنج سال پیش در نظر گرفته و شروع به توسعه واحد تولیدی کردیم. امروز که این افتتاح انجام می‌شود، یک شروع برای مدرن کردن و توسعه وانت‌های ما خواهد بود. البته بخش‌های دیگری نیز در راه داریم و شاید هر فصل یک توسعه جدید در بهمن‌دیزل داشته باشیم.

کشاورز در آخر با اشاره به سهم ۵۰ درصدی بهمن‌دیزل در بازار گفت: برای رسیدن به یک تجاری‌ساز موفق مسیر طولانی را باید طی کنیم. نیازهای تکنیکی و عملیاتی و تکنولوژیکی زیادی داریم که با عزم جهادگران عرصه تولید اعم از مدیران و پرسنل، آن را به دست خواهیم آورد.

اکنون نوبت حمایت مسوولان است

لازم به ذکر است عملیات انتقال شرکت شاسی‌ساز ایران به عنوان تنها تولیدکننده شاسی کامیون‌های سبک و سنگین کشور به استان قزوین به منظور تکمیل زنجیره ارزش در حالی صورت می‌گیرد که بهمن‌دیزل بزرگ‌ترین پرس پنج هزار تنی کشور را در اختیار داشته و برای این منظور نیز یک سالن جدید شش هزار متری در سایت شماره ۲ بهمن‌دیزل در دست احداث دارد.

در همین راستا و در حالی که برآوردها نشان می‌دهد که به منظور انتقال خط تولید وانت به استان قزوین بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، در نهم دی ماه امسال محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در بازدید از بهمن‌دیزل در شهر صنعتی البرز اعلام کرد که با مشاهده تلاش‌هایی که در مدت بسیار کوتاهی در این مجموعه شده، بسیار خرسند هستم و توسعه صورت گرفته توسط بخش خصوصی را تحسین می‌کنم. مراسمی که در خلال آن حمید منجی رییس هیات‌مدیره بهمن‌دیزل با اشاره به اینکه به پیشنهاد مسوولان قضایی و استانی، شرکت پوشینه بافت از سوی گروه بهمن خریداری شد و معضل بزرگی که در موضوع معوقات و مشکلات کارگری ایجاد شده بود توسط گروه بهمن مرتفع شد، اعلام کرد: اکنون انتظار داریم در رفع مشکلات قانونی برای توسعه فعالیت و ایجاد اشتغال فراموش نشویم.

بخشی از دستاوردهای بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور

گفتنی است گروه بهمن به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروساز خصوصی کشور توانسته دستاوردهای بزرگی در رشد تولید داخلی و ارتقای کیفی محصولات در بخش سبک و تجاری کسب کرده و در دوران سخت تحریم، وابستگی صنعت خودرو به منابع خارجی را روزبه‌روز کمتر کند. در واقع بررسی‌ها نشان می‌دهد گروه بهمن متشکل از چهار مجموعه تولیدی بهمن‌موتور، بهمن‌دیزل، سیباموتور و ایران‌دوچرخ با وجود مشکلات و مسائل پیرامون بخش تولید و تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی در طول یک دهه گذشته ارتقای کیفی، افزایش تولید و تنوع‌بخشی در سبد محصولاتش را به صورت موفقیت‌آمیزی در دستور کار قرار داده و بر اساس آخرین گزارش ارزیابی کیفی انجام‌شده، تنها خودروسازی بوده که دو خودروی سبک و سه خودروی سنگین محصولات آن موفق به کسب پنج ستاره کامل کیفی شده‌اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن

شناسه : 246253
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا