جریحه‌دار کردن افکار عمومی در رسانه‌ها ممنوع است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  وی درباره بازداشت مهرشاد سهیلی و اینکه اتهامات او چیست؟ نیز گفت: این شخص هنوز تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب قم است و با اعطای نیابت قضایی نسبت به دستگیری او اقدام شد و اتهامات متعددی متوجه این شخص است و با صدور قرار تامین به دلیل عجز از تودیع وثیقه در بازداشت است و چند نفر هم به عنوان مظنون و مطلع دعوت شدند ولی به غیر این شخص هنوز کسی بازداشت نیست.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که اخیرا مقام معظم رهبری گلایه‌هایی در رابطه با گرانی لوازم خانگی داشتند، آیا با توجه به شرایط موجود، سازمان تعزیرات باید به این مساله ورود کند یا قوه قضاییه؟ گفت: زمانی که مقام معظم رهبری مساله‌ای را می‌گویند، باید تمامی دستگاه‌ها به آن توجه کنند. مساله گرانی موضوعی است که باید ساماندهی شود اما تنظیم بازار و قیمت‌گذاری برعهده دولت است و این دولت اهتمام لازم را در این خصوص دارد و اگر چنانچه در بخشی از کالاها شاهد گرانفروشی باشیم تعزیرات که جزئی از بدنه دولت است، وظیفه پیگیری این موضوع را دارد. همچنین سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و وزارت صمت هم در این رابطه وظایفی را برعهده ‌دارد. دستگاه قضایی هم همکاری‌های لازم را با دولت و تعزیرات دارد، ولی مواردی ممکن است مربوط به گرانی‌های کلان یا احتکار کلان باشد که این موضوع در صلاحیت دادگاه‌های انقلاب است.

خدائیان در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات دلالان و جلوگیری آنها از بازگشت ایرانیان خارج از کشور به ایران گفت: هم ریاست قوه قضاییه و هم ریاست جمهور بارها تاکید کردند که ایرانیانی که قصد بازگشت به وطن را دارند، می‌توانند به کشور برگردند و در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند. تاکیدات اخیر رییس قوه قضاییه هم در همین رابطه بود که فریب برخی از افراد که آنها را تهدید می‌کنند نخورند. در طول زمان دیدیم که برخی از افراد هستند ایرانیان خارج از کشور را می‌ترسانند که اگر به ایران برگردید پرونده برایتان تشکیل می‌شود و بسیاری از این افراد در ایران اموالی دارند که این دلالان اموال آنها را به نام خود می‌کنند. این افراد وکالتنامه‌هایی برای پیگیری اموال از سوی ایرانیان خارج از کشور می‌گیرند، اما نهایتا اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 246507
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا