توافق ایران و تاجیکستان برای افزایش تجارت دوجانبه تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار

به گزارش جهان صنعت نیوز:   رسانه های محلی تاجیکستان اعلام کردند که مقامات این کشور و ایران در مذاکرات خود بر سر افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار توافق کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان روز ۱۰ فوریه با محمدتقی صابری سفیر ایران در تاجیکستان دیدار کرد.

در این دیدار اعلام شد که حجم مبادلات تجاری دوجانبه بین تاجیکستان و ایران در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۲۱ میلیون دلار بوده که دو برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده است.

دو طرف همچنین توافق کردند که از فرصت‌های موجود برای توسعه نقشه راه که به افزایش تجارت دوجانبه تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار کمک می‌کند و سرمایه‌گذاری مشترک در مناطق آزاد اقتصادی تاجیکستان کمک می‌کند، استفاده کامل کنند.

در عین حال، صابری از این مقام تاجیکستان دعوت کرد تا از مناطق آزاد ایران از جمله چابهار و شهرک‌های صنعتی در استان‌های قزوین و خراسان و همچنین در شهر مشهد بازدید کند تا با تجربیات ایران در این زمینه بیشتر آشنا شود.

امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان و ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی وی نیز پیام‌هایی را به مناسبت سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور مبادله کردند.

سایت ریاست جمهوری تاجیکستان به نقل از رحمان گفت: تاجیکستان همواره حامی گسترش روزافزون روابط چندجانبه بین دو کشور و همچنین روحیه تفاهم متقابل، همبستگی و اعتماد و توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی… بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 247251
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا