ساخت اولین فیلم نوستالژی تاراج توسط کورش کبیری

به گزارش جهان صنعت نیوز:  اولین فیلم نوستالژی به‌ نام فیلم تاراج به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی کورش کبیری در تاریخ سینمای ایران و جهان ساخته شد.


در این فیلم چگونگی شکل‌گیری یک فیلم از ابتدا تا پایان یعنی از بطن فیلمنامه تا اکران فیلم مورد بررسی قرار گرفت. در واقع در این فیلم گفت‌و‌گو محور با تمام عوامل پشت صحنه، عوامل فیلم و بازیگران از جمله جمشید هاشم پور(نقش اول فیلم تاراج)، بهزاد جهانبخش ، رسول توکلی ، حسین ملکی ، علیرضا داوودنژاد مصاحبه شده است.

همچنین افرادی نظیر عبدالله علیخانی ، حسین فرح بخش ، پیمان معادی ، سید ضیا هاشمی و پوران درخشنده در این فیلم حضور به عمل رساندن.

فیلم نوستالژی “تاراج” در سال ۱۳۹۸  به در سینما عصر جدید بر روی پرده رفت اما در سال آینده نسخه کامل این فیلم در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

از دیگر عوامل این فیلم تورج زنگیشه‌ای مدیر فیلمبردار و تدوینگر است.

لازم به ذکر است که تاراج فیلمی ایرانی به کارگردانی ایرج قادری و داستانی از علیرضا داوودنژاد و فیلمنامه‌ای از سعید مطلبی با شرکت جمشید هاشم‌پور و بهزاد جوانبخش است. داستان نوشته شده توسط علیرضا داوودنژاد چمبر خاک نام داشت. ولی داستان بعدتر توسط سعید مطلبی با نام تاراج تبدیل به فیلمنامه شد. این فیلم، که در سال ۱۳۶۳ به مدت ۱۰۴ دقیقه ساخته شده‌ به پدیده اعتیاد و قاچاق مواد مخدر می‌پردازد.

داستان فیلم از این قرار است که زینال بندری، قاچاقچی سابقه‌دار تریاک، توسط ستوان احمد، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر، دستگیر و روانه زندان می‌شود، اما با پرداخت رشوه محکومیت خود را به حبس تقلیل می‌دهد و پس از یک سال، به‌دلیل خوش‌رفتاری، آزاد می‌شود.

بار دوم، که پس از درگیری و مجروحیت، در ملاقاتی که با عوامل شبکه گسترده توزیع مواد مخدر دارد، خام حرف‌های آنها می‌شود و تصمیم می‌گیرد ستوان احمد را در دستگیری قاچاقچیان یاری دهد. او با کمک احمد، شبکه توزیع تریاک را متفرق می‌کند؛ ولی درعوض، توزیع گسترده هروئین رونق می‌گیرد. دوستی گرمی بین احمد و زینال برقرار می‌شود. احمد درمی‌یابد که پسر زینال نیز معتاد به هروئین است. زینال پسرش را در زیرزمین خانه حبس می‌کند تا اعتیادِ او را ترک دهد. در پایان زینال و احمد سردمداران توزیع هرویین را از پا درمی‌آورند و هر دو کشته می‌شوند.

بازیگران فیلم تاراج:

جمشید هاشم پور ، بهزاد جوانبخش ، فخری خوروش ، رسول توکلی ، حسین ملکی و حسن زندی

سایر عوامل:

ناصر چشم آذر: موسیقی

فرج الله حیدری: فیلم‌بردار

سعید مطلبی: تدوین‌گر

              

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهخواندنی
شناسه : 247792
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا