آتش‌سوزی ۱۰۰ اصله نخل در آبادان / علت حادثه در دست بررسی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حسن دشتی نژاد اظهار کرد: بعد از ظهر پنجشنبه، ۲۸بهمن ماه حدود ۱۰۰ نفر نخل در دهستان منیوحی آبادان دچار آتش‌سوزی شد و این حادثه خساراتی به کشاورزان منطقه وارد کرد.

وی افزود: آتش سوزی با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی و گروه اعزامی به منطقه خاموش و از سرایت آتش به دیگر نخلستان‌های اطراف جلوگیری شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: شایعاتی مطرح شده بود که این آتش سوزی باعث از بین رفتن بیش از یک هزار نفر نخل در منطقه شده است اما باید گفت کل سطحی که در منیوحی آتش گرفته، حدود ۱۰۰ نفر نخل بوده است.

دشتی نژاد ادامه داد: برخی از نخلداران به دلیل اینکه هزینه سم برای نخلستان گران است، اقدام به آتش زدن اطراف نخل‌ها می‌کنند و این مساله گاهی می‌تواند شرایطی به وجود آورد که باعث آتش سوزی شود و از این رو این موضوع توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده هنوز علت این حادثه به طور دقیق مشخص نیست.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان در خصوص میزان خسارات وارد شده به نخل‌ها گفت: خوشبختانه میزان آتش سوزی به شکلی بوده که باعث مردن نخل‌ها نشده و فقط تنه نخل‌ها دچار حریق شده است.

دشتی نژاد ادامه داد: این حریق باعث کاهش عملکرد نخل‌ها می‌شود اما پس از چند سال این درختان مجددا جان خواهند گرفت و عملکردی مانند گذشته خواهند داشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 248345
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا